Hjälpmedelstekniker sökes till Hjälpmedelscentrum, Varberg
Region Halland, Hjälpmedelscentrum / Finmekanikerjobb / Varberg
2017-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hjälpmedelstekniker sökes till Hjälpmedelscentrum, Varberg" (publicerad 2018-03-05) ⬅️
Visa alla finmekanikerjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum i Varberg,
Kungsbacka,
Halmstad eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Inom Hjälpmedelscentrum finns en samlad och bred kompetens. Uppgiften är att genom utprovning, anpassning och underhåll av hjälpmedel underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med såväl information, konsultation, inköp, lagerhållning som teknisk service av hjälpmedel. Verksamheten omfattar hela länet.
Publiceringsdatum2017-08-29ArbetsuppgifterAtt arbeta som hjälpmedelstekniker innebär bland annat att:
• Utföra avhjälpande underhåll
• Anpassa/specialanpassa hjälpmedel
• Medverka vid utprovningar av hjälpmedel
• Hålla i/medverka vid utbildningar
I tjänsten ingår beredskap vissa helger.
KvalifikationerVi söker dig som lägst har gymnasiekompetens inom aktuellt område och god datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet att ha jobbat som reparatör/montör eller servicetekniker samt att du har erfarenhet/kompetens inom el-området. Utbildning och/eller erfarenhet inom området hjälpmedelsteknik, anatomi eller fysiologi är meriterande.
Verksamheten ställer höga krav på att du självständigt kan planera och utföra arbetet. Du kommer att utföra anpassning av våra hjälpmedel i nära kontakt med funktionshindrade samt olika personalgrupper, varför höga krav ställs på samarbetsförmåga, personlig lämplighet och kreativitet. Som person är du utåtriktad, har en pedagogisk läggning och har ett språkbruk som är anpassat efter våra användare. Du har förmågan att omsätta dina tekniska kunskaper till praktiska lösningar utifrån den funktionshindrades behov. Vidare ser vi också att du bidrar till att utveckla den goda lagandan i arbetsgruppen, genom att visa intresse och förståelse för andra och genom att ge och ta emot feedback.
Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift erfordras. Goda kunskaper i engelska och tyska är önskvärt. Tjänsten är förenad med hembesök, därför är körkort ett krav. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision "Bästa livsplatsen" verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: ADH 105/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Losada Johansson 010-47 61 930
FöretagRegion Halland, Hjälpmedelscentrum
AdressRegion Halland, Hjälpmedelscentrum
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress30185 Halmstad
Jobbnummer 3667246
Observera att sista ansökningsdag har passerat.