Hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelsfilialen

Landstinget Sörmland / Sjukgymnastjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Katrineholm, Vingåker, Flen, Eskilstuna, Nyköping eller i hela Sverige

Hjälpmedelsfilialen, Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar. Hjälpmedelscentralen är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan landstinget och länets kommuner.

Vi är organiserade i 4 sektioner, vilka är administration, konsulenter, lager/logistik och teknik. Vi är totalt ca 75 medarbetare. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna med filialer i Nyköping och i Katrineholm. På filialen arbetar idag två konsulenter, två tekniker och en administratör. Alla våra medarbetare har ett stort engagemang för vårt uppdrag som är att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet till länets invånare.

Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Vårt uppdrag är länsövergripande, vilket kan innebära en del resande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Medicinskt sakkunnig vid utprovningar av hjälpmedel inom området rörelseteknik, medicinska behandlingshjälpmedel.
Informera, utbilda och att ge råd till förskrivare.
Medverka vid sortimentsarbete och upphandlingar. Följa utvecklingen inom aktuella områden.
Du kommer att arbeta både självständigt och i team med övriga sektioner på HMC.

Din kompetens
Vi söker leg. Sjukgymnast/Fysioterapeut alternativt. leg. Arbetsterapeut
Du har klinisk erfarenhet och kunskap om hjälpmedel
Du har jobbat eller jobbar som förskrivare
Kunskap i Officepaketet

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

B-körkort är ett krav.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdag: Efter överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef: Lotta Berggrund, 076-495 25 52.
Hjälpmedelskonsulent: Karin Wennerberg Thorén, 0150-563 92.
Facklig information SACO : Mona Lundin, 016- 10 59 32.

Kom och jobba hos oss på Hjälpmedelscentralen.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-06-11.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/



Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Publiceringsdatum
2017-05-29

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: RLSV-17-057
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
3525246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: