Hilti söker tekniska kundtjänstmedarebetare
Manpower / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Malmö,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge,
Lund eller i
hela Sverige Hiltikoncernen är världsledande på att utveckla, tillverka och marknadsföra högkvalitativa produkter. Vårt produktutbud innefattar bland annat borr- och mejselhammare, diamantteknik, träteknik, installationsteknik, lasermätteknik och brandskyddssystem. Vi strävar ständigt efter hög kvalitet, direkta kundkontakter samt effektiv marknadsföring. Hilti finns i fler än 120 länder runtom i världen och har ca 20 000 anställda. Vi har produktionsanläggningar och forskningscentra i Europa och Asien. Koncernens huvudkontor finns i Schaan i Liechtenstein. Det svensk-danska huvudkontoret ligger utanför Malmö och organisationen har ca 340 anställda. Sättet vi gör saker hos Hilti är grundat på våra starka värderingar. Vi handlar med integritet i allt vi gör, vi uppvisar mod genom att gå utanför vår vanecirkel och bryta gamla tankemönster, vi skapar utmärkta resultat genom teamwork och vi känner engagemang för personlig och företagets tillväxt.
Publiceringsdatum2008-07-09Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i ett starktteam på ca 15 pers. som arbetar aktivt med Hiltis kundservice i Sverige, kontoret ligger i moderna lokaler i Arlöv. Dina arbetsuppgifter består av att ta emot inkommande samtal från kunder från den svenska serviceorganisationen och föra en diskussion med dem angående Hiltis produkter. Du bör även kunna besvara tekniska frågor och registrera kundorder per telefon. Vidare ingår det kontroll av leverans- och restlistor och att du aktivt informerar kunder om eventuella avvikelser. Du följer upp och behandlar reklamationer och krediteringar. Hiltis utesäljare kommer stå i nära kontakt med dig och du verkar för att på bästa vis ge dem support. Hilti kommer att förse dig med en grundlig introduktion. Du kommer att verka i ett värderingsstyrt och framgångsrikt företag med god personalpolitik.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 mån provanställning
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceminded och är kundorienterad. Du är proaktiv i samtalen och har lätt för att skapa förtroende såväl internt som externt. Du är öppen och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har integritet och högt eget driv. Du gillar att jobba som spindeln i nätet och har mycket av entreprenörsanda inom dig. Tycker om ett högt tempo och är stresstålig som person. Vi vill att du har en god telefonvana samt att du har med dig tekniskt gymnasium eller motsvarande. Har du en högre utbildning inom teknik är detta meriterande. Du har eventuellt din bakgrund från byggbranschen, varit servicetekniker eller jobbar som teknisk kundsupport. Har du erfarenhet från telemarketing och callcenter eller erfarenhet av sälj och service i någon form kombinerat med ett stort tekniskt intresse och förståelse för produkter inom Hiltis bransch är det också något som värdesätts och beaktas. God datorvana samt att du behärskar svenska i tal och skrift är ett krav. Kan du dessutom hantera SAP eller jobbat i något annat affärssystem är detta meriterande.
Kontaktperson för detta jobbDu söker ovan nämnda tjänst via ansökningslänken nedan. Då vår urvalsprocess är löpande vill vi gärna att du söker tjänsten snarast. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterare Frida Dahl på telefon: 0703-775965.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-21
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFrida Dahl
FöretagManpower
AdressManpower
Jobbnummer 267859
Observera att sista ansökningsdag har passerat.