Helpdeskmedarbetare till myndighet i Stockholm
Bemannia AB (Publ.) / Supportteknikerjobb / Stockholm
2024-11-29
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har duminst sex månaders arbetslivserfarenhet inom helpdesk och vill arbeta på en spännande myndighet?Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker två helpdeskmedarbetare till en myndighet i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startarså snart som möjligt,allra senast 2025-01-02 och pågår tills 2025-12-30.Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget ytterligare 12 månader.Uppdraget beräknas till 30-40 timmer per vecka men kan komma att förändras under uppdragstiden. Arbetet sker under vardagar där du blir schemalagt till att arbetamellan 07.00 - 17.00 då servicedesk har öppet.Du arbetar vid kundens kontor i Stockholm, viss möjlighet till distansarbete finns.Dina arbetsuppgifter
Du hanterar IT supportärenden och är användarens kontakt med IT-organisationen. Syftet med servicedesk är att omhänderta behov från användare, lösa dessa och eskalera komplicerade ärenden vidare. Målet med servicedesk är att användare känner sig omhändertagna, får hjälp snabbt och att servicedesk anstränger sig för att lösa dennes problem. Du kommer sköta sköta 1:st line it-supportärenden omfattande tjänsteförfrågningar och incidenter. Detta omfattar bland annat:
Beställningar: Nya upplägg/avslut eller förändring av konton, behörigheter, mail-grupper med mera.
Användarnära utrustning: Hjälp med upplägg av skrivare, konfigurera kameror och ljudenheter till Skype, sätta upp mail i telefoner, kort för inloggning med mera.
CITRIX: Hantera fel kring åtkomst till publicerad applikation, felmeddelande etc. MS OFFICE. Fel, problem och råd kring daglig användning av Officeapplikationer inklusive Sharepoint, Skype eller andra kommunikationskanaler.
Infrastruktur: Övervakning, prestandaproblem men ej applikationsspecifika fel. Här handlar det framförallt att övervaka och eskalera. Kunden bedriver ett intensivt arbete med att byta ut stora delar av infrastrukturen och föra in nya funktioner och en leverantör av servicedesk ska införa kompetens om nya funktioner succesivt.
Portalen och övriga applikationer: Verksamhetens ärendehanteringssystem. Hantera enklare fel och att eskalera problem och förändringsbegäran. Hantera incidenter och eskalera problem och förändringsbegäran.
Publiceringsdatum2024-11-29Kvalifikationer Gymnasium eller likvärdig utbildning.
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Du behöver även ha erfarenhet och kompetens inom:
Windows klienter.
Office inklusive Skype, Teams, Exchange/Outlook och Sharepoint.
Jira Servicedesk eller liknande ärendehanteringssystem.
Skrivare.
Mobiltelefoner och användarnära hårdvara.
Active Directory.
Citrix användarmiljö.
Meriterande
Kunskap inom Windows servermiljö.
Liknande uppdrag under inom myndigheter eller större organisationer.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6 december.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén
pernilla.garden@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Pernilla Gärdén
pernilla.garden@bemannia.se Jobbnummer 9036592