Helpdesk/Supporttekniker
FB Engineering AB Göteborg / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos FB Engineering AB Göteborg i Göteborg FB Engineering AB har bytt namn till COWI AB .
COWI är ett ledande konsultföretag i norra Europa. Vi erbjuder tjänster inom ingenjörsteknik, miljö och samhällsekonomi som bygger på miljö- och samhällsbyggnadsmässig hänsyn.
Vi är totalt ca 6 000 medarbetare, varav 850 i Sverige, och koncernen omsätter ca 538 miljoner euro om året. Från mer än 50 kontor sköter vi planering, konstruktion och genomförande av projekt världen över, i samarbete med kunder från både näringsliv och offentlig sektor. Vi finns fysiskt representerade på flera platser i Sverige och är därmed lokalt förankrade på hemmamarknaden.
Vid Göteborgkontoret arbetar idag ca 450 medarbetare inom Byggnad och Fastighet, Infrastruktur samt Industri och kontoret expanderar successivt.
Du kommer att ingå i vår IT-avdelning som idag består av 10 medarbetare och som sköter administration, installation, support, drift och utveckling av vår IT-miljö för kontoren inom COWI AB, region Sverige.
Vår IT-avdelning är placerad vid huvudkontoret i Fiskehamnen i Göteborg. Vi arbetar i trevliga lokaler och har en god sammanhållning inom gruppen.
Publiceringsdatum2010-01-21Dina arbetsuppgifterDu kommer primärt att förstärka vår Helpdesk. Dina arbetsområden kommer främst att bestå i att snabbt hjälpa våra medarbetare över hela Sverige via telefon och e-post, fjärrsupport och felsökning.
Därutöver kommer du arbeta med behörighetsadministration samt sammanställning och rapportering av fel. Även licenshantering, övervakning, dokumentation samt register över både hårdvara och mjukvara ingår i arbetsuppgifterna. Du kommer dessutom att hantera administrationen kring telefoni och abonnemang i företaget.
Miljön är till stor del baserad på Microsoft.
ProfilVi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom Helpdesk/support. Du bör ha en högskoleutbildning gärna med inriktning mot IT-området.
Du bör som person vara mycket strukturerad, ha ordningssinne, vara noggrann, stresstålig och entusiastisk.
Du bör dessutom vara serviceinriktad, ansvarstagande och en god kommunikatör. Vi ser gärna också att Du har en relevant utbildning, ett brinnande intresse för att bistå våra kunder och ett gott tekniskt kunnande gällande hårdvara, Microsoft operativsystem samt mjukvara.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och Du uppskattar att lösa problem och arbeta både i grupp och självständigt.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-17
Ansök via
www.fbe.se, Karriär/Lediga tjänster.
Ange följande referens när du ansöker: 201000
KontaktAlf Claesson, Avdelningschef, 010-850 10 66 (Arbetstelefon)
Lars Erik Bjuhr, HR-chef, 010-850 10 03 (Direkt)
FöretagFB Engineering AB Göteborg
AdressFB Engineering AB Göteborg
Box 12076
40241 Göteborg
KontorsadressSkärgårdsgatan 1
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 010-850 10 00
Jobbnummer 570951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.