Har du erfarenhet från Supply Chain? Då kan du vara vår nya Supp
PolyPeptide Sweden / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PolyPeptide Sweden i Malmö PolyPeptide Laboratories AB söker en ny Supply Chain Manager eftersom vår nuvarande har valt att gå vidare till en ny chefstjänst inom vår Operations i Malmö. Som Supply Chain Manager stödjer du hela verksamheten i Malmö utifrån ett försörjningsperspektiv. Du har huvudansvar för all materialhantering av inflödet av råvaror, lageraktiviteter och uppvägning samt utleveranser till våra kunder. Supply Chain-funktionen har även ett övergripande ansvar för inköp, materialplanering och lagerdimensionering.
Dina arbetsuppgifter är varierande och består bland annat av att:
• Ansvara för Supply Chain-funktionen i Malmö med ca.15 medarbetare
• Ansvara för inflödet av råvaror, lageraktiviteter och uppvägning/dispensering samt utleverans till kunder
• Ansvara för att säkra materialflöden på siten idag och enligt tillväxtplaner
• Tillsammans med övriga ansvariga för inköp och planering driva förbättringar genom hela End-to-End-flödet, exempelvis S&OP-processen
• Leda och driva förbättringar samt projekt inom materialhanteringen och materialflödena.
• Utveckla, bevaka och följa upp nyckel-KPI:er inom området.
Förutom dina direkta ansvarsområden i Malmö ser vi gärna att du även är en framtida lagspelare för att vidareutveckla vidare Supply Chain-processer inom Polypeptide, tillsammans med övriga siter och/eller övriga funktioner och avdelningar. Du har därmed en god förståelse för helheten och ett End-to-End-mindset för att identifiera och föreslå förbättringar och driva processutveckling. Du har god förståelse för hur yttre faktorer och förändringar inom kundsidan, produktionen och leverantörskedjan påverkar förutsättningarna för materialhanteringen och lagernivåerna. Polypeptide använder S&OP-processen som en nyckelaktivitet där du aktivt bidrar till att fortsätta integrera processen med övriga Supply Chain-funktioner. Du ser möjligheter med ERP-system och är van att hantera data för att knyta ihop sammanhang och samband. Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
• Minst fem års erfarenhet inom Supply Chain, planering och logistik inom läkemedel-, medicinteknik eller livsmedelsbranschen.
• Högskole-/Universitetsutbildning inom Industriell ekonomi eller mot Supply chain/Logistik.
• Förhandlingsvana är meriterande.
• Erfarenhet av att arbeta med S&OP.
• Erfarenhet av Microsoft Dynamics AX eller annat affärssystem samt god datorvana.
• Erfarenhet av att leda personal och engagera medarbetare.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.Vi söker dig:
Vi söker en person som är drivande, effektiv, noggrann och organiserad med skinn på näsan.Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och agerar alltid på ett professionellt sätt både internt och externt. Du har god förmåga att arbeta självständigt och gör alltid det som krävs på ett prestigelöst sätt. Vidare har du en god analytisk förmåga och är service-minded. På PolyPeptide erbjuds du:
Som medarbetare hos oss är du med och skapar den aktiva substansen i olika mediciner som hjälper människor att må bättre. Den familjära stämningen på företaget gör att vi lyckas nå våra mål och tillsammans gör vi skillnad i samhället.
Våra värderingar är viktiga och vi ser att du delar dem med oss:
• Innovation
• Trust
• Excellence
Vi erbjuder ett företag med höga ambitioner och många utvecklingsmöjligheter - vill du vara med?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-05-24ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Rösing
charlotta.rosing@polypeptide.comFöretagPolyPeptide Sweden
AdressPolyPeptide Sweden
Limhamnsvägen 108
21613 Malmö
KontorsadressLimhamnsvägen 108, Malmö
Jobbnummer 4831665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.