Har du en bakgrund inom ekonomi och är nyfiken på IT-system?
Hogia AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
2019-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Har du en bakgrund inom ekonomi och är nyfiken på IT-system?" (publicerad 2019-05-22) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hogia AB i Stenungsund Vill du utvecklas i ett familjeägt företag drivet av entreprenörskap och stark gemenskap? Vi på Hogia ger våra kunder rätt kunskap och IT-stöd så att de kan utveckla sina verksamheter på ett effektivt sätt.
Vi erbjuder ett brett utbud av branschlösningar inom affärsadministration och transport. Inom Hogiagruppen finns idag över 20 enskilda bolag som alla fokuserar på att sälja mot ett specifikt branschsegment, vilket gör att vi har stor kunskap om de branscher vi verkar i och är väl insatta i kundens utmaningar. Vi söker nu kollegor till våra olika supportteam inom ekonomi, som vill hjälpa våra kunder inom bygg- eller fastighetsbranschen.
Om tjänsten
Som supportmedarbetare kommer du att få kvalificerade frågor relaterade till ekonomiprocessens olika delar kopplade till vårt ekonomisystem. Beroende på bolag kommer du också att hjälpa våra kunder i övriga branschspecifika system. Utöver kontakt med kunder via telefon och mail så kommer din nya tjänst att innebära bland annat felsökning av databaser, tester av nya programversioner och vissa konsultationer.
Då vi söker flera personer till olika bolag kan arbetsuppgifterna variera beroende på erfarenhet och intresseområden. Du som senior ser vi exempelvis gärna i rollen som vår nya expert, vilket innebär att du inte är schemalagd i telefonsupporten utan istället med fungerar som ett stöd i svårare frågor. I en sådan roll jobbar du i första hand med djupare felsökningar, avstämningar och bokningar. Oavsett om du är senior eller ej så finns stora möjligheter att utvecklas både i rollen och inom Hogia.
Vi på Hogia gillar att utvecklas och att tänka nytt. Som ett exempel utvecklar nu bolaget Fastighetssystem e-utbildningar till våra kunder som har systemet Fastighet Pro. Om intresse finns har du stora möjligheter att vara med och driva detta arbete framåt. Det är ett inspirerande arbete där du kan få medverka på bransch-träffar, samarbeta med driftsättningsavdelningen och anordna utbildningar. Självklart finns många fler spännande projekt för rätt person!
Är du vår nya kollega?
Vi söker efter dig som har en bakgrund inom ekonomi och som har goda kunskaper och erfarenheter ifrån redovisning. Gällande en senior roll är det extra viktigt att du känner dig trygg i redovisning/ekonomisystem. Har du dessutom erfarenhet ifrån bygg- eller fastighetsbranschen är det mycket meriterande. Du tycker att det är spännande med teknik och att det verkar roligt att även lära dig våra branschspecifika system. Det är en stor fördel om du tidigare arbetat inom support och är van vid att bemöta kunder.
Vi sätter alltid kunden i fokus och därför ser vi att du har en hög servicenivå och att du vill hjälpa våra kunder att hitta bra lösningar för just dem. Ibland är tempot högt och det är viktigt att du även i stressade situationer har förmågan att behålla lugnet och hantera kundrelationer på ett professionellt sätt.
Du är engagerad i ditt arbete och drivs av att lösa problem, både enskilt och tillsammans med dina kollegor. För att trivas i rollen bör du vara kundfokuserad, lösningsorienterad samt vara duktig på att självständigt driva ärenden hela vägen in i mål. Eftersom du kommer att hjälpa våra kunder via telefon och mail är det av stor vikt att du, på ett pedagogiskt sätt, kan kommunicera väl i både tal och skrift.
Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt.
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på
www.hogia.se.Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-04-18ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 2019/30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Matilda Borgland 0303-72 60 35
FöretagHogia AB
AdressHogia AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund
KontorsadressHakenäs 101
Jobbnummer 4741514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.