Handledare inom Rusta & Matcha på 50%

Sabina Ai AB / Personaltjänstemannajobb / Botkyrka
2025-09-19


Visa alla personaltjänstemannajobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sabina Ai AB i Botkyrka, Stockholm, Borås, Osby, Hässleholm eller i hela Sverige

Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning.
Bli vår handledare i Slagsta Strand/Norsborg - välkommen med Din ansökan idag! Vi välkomnar ansökande med anställningsstöd.

VILKA ÄR VI?
Sabina AI AB arbetar som underleverantör via Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha (ROM). "ROM" är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid, och våra handledare stöttar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier. Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan!

OM TJÄNSTEN:
• Handledare/Jobbcoach på deltid initialt 50% med placering på vårt kontor i Slagsta. Baserat på deltagarantalet är tjänsten initialt 50% med god möjlighet till utökning när deltagarantalet ökar.

• Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.

Du kommer att utgå från kontoret i Norsborg. Som handledare/jobbcoach kommer du vara med att ansvara för och bygga verksamheten. En stor del av arbetet innebär att ha kontakt med deltagarna samt utbildningsförmedlare och arbetsgivare för att bygga nätverk och broar. Att nätverka och skapa kontakt med såväl lokala arbetsgivare och organisationer som deltagare i tjänsten och potentiellt nya deltagare är en grundsten för arbetet. Som handledare kartlägger du deltagares kunskaper, gör yrkesprofil och hjälper till med CV och personligt brev, coachar inför intervjuer, stöttar med samtal, digital utveckling och administration, schemalägger deltagarens aktiviteter och skickar rapporter etc. Du kommer även vara ansvarig för att planera och hålla veckoaktiviteter så som exempelvis aktiviteter i grupp med deltagarna.

VEM ÄR DU?
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som handledare/jobbcoach/jobbmatchare, och nu söker nya utmaningar.
Vi välkomnar ansökande med anställningsstöd.

• Flexibel: Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar.

• Positiv: Du är serviceinriktad, ser möjligheter och finner tillfredsställelse i att motivera och hjälpa andra.

• Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad, har en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat.

Du är även en god administratör och har en god datavana tjänsten innebär en del digitalt administrativt arbete för rapportering och dokumentering. Hantering av e-post, internet, Microsoft Teams, Officepaketet etc. är nödvändigt. Erfarenhet av exempelvis Workbuster och Arbetsförmedlingens "Mina sidor för fristående aktörer" är meriterande.


KRAV FÖR TJÄNSTEN:
Du talar och skriver obehindrat på svenska
Avslutade studier på eftergymnasial nivå
Körkort och tillgång till egen bil
Goda datakunskaper, kunna använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post och internet obehindrat
OBS! För att vara kvalificerad för tjänsten måste du även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav från Arbetsförmedlingen:

Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2:

Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).

SAMT

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.


Alternativ 2

SAMT

Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar.
• Rekrytering.
• Omställningsarbete för arbetssökande.
• Studie- och yrkesvägledning.
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
• Arbete med social- och gruppsykologi.
• Karriärvägledning.

Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.


MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN:
Du har tidigare arbetat som handledare/jobbcoach/matchare
Anställningsstöd, t.ex. "nystartsjobb"
Erfarenhet av Workbuster, Zynca och Arbetsförmedlingens "Mina sidor för fristående aktörer"
Du kan ett eller flera språk utöver svenska - exempelvis arabiska, somaliska, ryska eller engelska
Du har erfarenhet av arbete med utlandsfödda svenskar, kunskap om SFI och integration
Vi ser det även som meriterande om du har lätt för att nätverka och ta kontakt, samt om du redan idag har kunskap om och kontakter inom förenings- och arbetsliv i närområdet (Stockholm med omnejd)


Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

ANSÖKAN OCH URVAL:
Skicka in din ansökan med CV och Personligt Brev via mail senast den10 oktober 2025 till info@sabinaai.com

Vid frågor ang. tjänsten maila: info@sabinaai.com
OBS! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

OBS! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-10
E-post: info@sabinaai.com

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Sabina Ai AB (org.nr 559420-6970), http://www.sabinaai.com
Fågelviksvägen 9 (visa karta)
145 53  NORSBORG

Jobbnummer
9516852


Prenumerera på jobb från Sabina Ai AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sabina Ai AB: