Handläggare till Verkställigheten i Falun
Kronofogden / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogden i Falun,
Uppsala,
Eskilstuna,
Täby,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala.
I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning.
Ditt nya jobb
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara att du som handläggare självständigt utreder tillgångsituationer och kan komma att besluta om lämpliga tvångsåtgärder för att reglera skulder, till exempel utmätning. Arbetet innebär mycket löpande ärendehantering via vårt IT-system. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, andra myndigheter, arbetsgivare med flera. Detta sker i huvudsak genom telefonkontakt. Tjänsten innefattar allmänt administrativt arbete.
Vi arbetar teambaserat. Det innebär att du har ett nära samarbete med dina kollegor och ni har ett gemensamt ansvar för arbetsgruppens uppgifter och att sträva mot myndighetens mål.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola/universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda datorkunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
- Som handläggare är det är viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt.
- Du är noggrann och stimuleras samtidigt av att arbeta i ett högt tempo och uppnår resultat.
- Många av de frågor och samtal som du får är från människor som befinner sig i en utsatt livssituation, däför är det viktigt att du har förmåga att kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och har ett gott omdöme.
- Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
- Språket är vårt viktigaste verktyget för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och anpassar ditt språk efter mottagaren. Du känner dig trygg med att förmedla svåra beslut.
- Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information om tjänsten
Tillsvidareanställningen inleds med en provanställning på sex månader. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen då personliga egenskaper är viktiga för tjänsten.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-05-07Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 2019/49
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Eklund, sektionschef 010-576 76 51
Stefan G Adolfsson, HR-specialist rekrytering 010-5744065
FöretagKronofogden
AdressKronofogden
Sundbyberg
17267 Sundbyberg
KontorsadressSundbyberg
Jobbnummer 4774697
Observera att sista ansökningsdag har passerat.