Handläggare till rättsenheten med placering i Göteborg

Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten i Göteborg, Vänersborg, Skara, Mariestad eller i hela Sverige

Länsstyrelsen - för det hållbara samhället.
• Vi samordnar och driver statens insatser i Västra Götalands län.
• Vi bidrar till trygghet för den enskilde medborgaren.
• Vi står för rättssäkerhet, effektivitet, samarbete och helhetssyn.

Länsstyrelsen i Västra Götalands län arbetar för ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart samhälle.

Vi arbetar med viktiga samhällsområden som miljö och klimat, naturvård, bygg- och planfrågor, integration och jämställdhet, djurskydd, lantbruk och landsbygdsutveckling. Vi är cirka 750 anställda och har verksamhet på åtta orter i länet.Vi rekryterar utifrån kompetenskrav för varje befattning och eftersträvar en personalsammansättning där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Rättsenheten prövar överklaganden som rör bygglov och miljö- och hälsoskydd, beslutar om lokala trafikföreskrifter, bingo och övervakningskameror, sköter val allmänna val samt har tillsyn över bland annat stiftelser, bevakningsföretag och överförmyndare.

Publiceringsdatum
2013-09-05

Arbetsuppgifter
• Handläggning av ärenden gällande tillstånd till lotterier och bingospel
• Handläggning av ärenden gällande ansökan om delgivning (inhemska och utländska)
• Arbete med Länsstyrelsens stiftelseregister och tillsyn av stiftelser
• Allmänt förekommande arbetsuppgifter för registerhållning samt expeditionsgöromål
• I det dagliga arbetet ingår att ha många kontakter med enskilda som representerar stiftelser, föreningar m.fl.

Kvalifikationer
• Ekonomiutbildning på högskolenivå
• Utbildning i databasutveckling på högskolenivå
• Erfarenhet av att arbeta med elektroniska handläggningssystem och e-tjänster
• Erfarenhet av samma eller liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning

Meriterande
• Erfarenhet av myndighetsutövning

Dina personliga egenskaper
• Du har intresse för samhällsfrågor
• Du är självständig och har god förmåga att kunna planera och prioritera ditt arbete
• Du är metodisk, noggrann och har ett lösningsorienterat arbetssätt
• Du är produktiv och klarar en hög arbetsbelastning
• Du är van att arbeta i grupp för att nå gemensamma mål och har god samarbetsförmåga

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Dagtid. Tillsvidareanställning, upphör:

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-20
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 112-29062-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Brita Rustad-Karlsson, Funktionschef 010-224 47 71

Facklig kontakt
SACO och ST nås via vår växel 010-224 40 00
Mikael Johansson, SEKO

Företag
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten

Adress
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten
40340 Göteborg

Jobbnummer
1644951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten: