Handläggare till rättsenheten med placering i Göteborg
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten i Göteborg,
Vänersborg,
Skara,
Mariestad eller i
hela Sverige Länsstyrelsen - för det hållbara samhället.
• Vi samordnar och driver statens insatser i Västra Götalands län.
• Vi bidrar till trygghet för den enskilde medborgaren.
• Vi står för rättssäkerhet, effektivitet, samarbete och helhetssyn.
Länsstyrelsen i Västra Götalands län arbetar för ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart samhälle.
Vi arbetar med viktiga samhällsområden som miljö och klimat, naturvård, bygg- och planfrågor, integration och jämställdhet, djurskydd, lantbruk och landsbygdsutveckling. Vi är cirka 750 anställda och har verksamhet på åtta orter i länet.Vi rekryterar utifrån kompetenskrav för varje befattning och eftersträvar en personalsammansättning där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Rättsenheten prövar överklaganden som rör bygglov och miljö- och hälsoskydd, beslutar om lokala trafikföreskrifter, bingo och övervakningskameror, sköter val allmänna val samt har tillsyn över bland annat stiftelser, bevakningsföretag och överförmyndare.
Publiceringsdatum2013-09-05Arbetsuppgifter• Handläggning av ärenden gällande tillstånd till lotterier och bingospel
• Handläggning av ärenden gällande ansökan om delgivning (inhemska och utländska)
• Arbete med Länsstyrelsens stiftelseregister och tillsyn av stiftelser
• Allmänt förekommande arbetsuppgifter för registerhållning samt expeditionsgöromål
• I det dagliga arbetet ingår att ha många kontakter med enskilda som representerar stiftelser, föreningar m.fl.
Kvalifikationer• Ekonomiutbildning på högskolenivå
• Utbildning i databasutveckling på högskolenivå
• Erfarenhet av att arbeta med elektroniska handläggningssystem och e-tjänster
• Erfarenhet av samma eller liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning
Meriterande
• Erfarenhet av myndighetsutövning
Dina personliga egenskaper• Du har intresse för samhällsfrågor
• Du är självständig och har god förmåga att kunna planera och prioritera ditt arbete
• Du är metodisk, noggrann och har ett lösningsorienterat arbetssätt
• Du är produktiv och klarar en hög arbetsbelastning
• Du är van att arbeta i grupp för att nå gemensamma mål och har god samarbetsförmåga
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Dagtid. Tillsvidareanställning, upphör:
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-20
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 112-29062-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBrita Rustad-Karlsson, Funktionschef 010-224 47 71
Facklig kontaktSACO och ST nås via vår växel 010-224 40 00
Mikael Johansson, SEKO
FöretagLänsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten
AdressLänsstyrelsen Västra Götalands län, Rättsenheten
40340 Göteborg
Jobbnummer 1644951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.