Handläggare Till Omställningsorganisation I Stockholm

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Vill du arbeta med handläggning inom studie- och arbetsmarknadsfrågor? Har du tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen eller till och med från a-kassa handläggning? Då är du precis den vi söker till vår kund inom omställning i Stockholm! Vi behöver nu dig för att göra skillnad, både för individer och för samhället i stort. I den här rollen får du möjlighet att fördjupa dina kunskaper i villkorsjämförelser inom de nyaste lagförändringarna. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då ser vi fram emot din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Nu söker vi en handläggare till vår kund som arbetar med omställning. Du kommer arbeta med att handlägga möjlighet till omställningsstöd för arbetstagare som till exempel blivit uppsagda på grund av arbetsbrist eller som vill stärka sin yrkesställning med hjälp av utbildning. Ditt arbete innebär att utreda och göra villkorsbedömningar utifrån omställningsavtalets regelverk. Dina arbetsuppgifter kommer även innefatta att svara på frågor från företag, fackliga representanter och anställda medarbetare kring deras ärenden.

För att trivas i den här rollen tycker du om att arbeta strukturerat och metodiskt med hjälp av administrativa systemstöd och din förmåga att ge service och agera konsultativt via telefon och mejl. Du kommer att tillhöra ett kunnigt och positivt team som värdesätter samarbete och har ett varmt och öppet klimat.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Ta emot ansökningar, bedöma och beräkna villkorsuppfyllnad för att få omställningsstöd utifrån arbetsgivarintyg, lönespecifikationer eller motsvarande och vid behov kontakta fackliga representanter, företag eller anställda.
Kontakta andra aktörer i ärendefrågor som till exempel bolaget som administrerar registret över registrerade omställningsavtal.
Besvara eller vidarebefordra frågor internt från företag, fackförbund, uppsagda individer samt anställda medarbetare som inkommer via mejl och telefon.
Hantera uppsägningar som kommer in vid konkurser genom administrativ kontakt med konkursförvaltare och interna kollegor.

Krav för tjänsten

Akademisk utbildning, exempelvis inom juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning
Minst sex (6) månaders erfarenhet som handläggare
Mycket god systemvana och kunskaper i MS Office
Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift

Meriterande krav för tjänsten

Tidigare erfarenhet av a-kassa handläggning

Som person har du lätt för att kommunicera och samarbeta med andra människor. Du gillar att ge god service, är noggrann och har förmåga att arbeta med detaljer. Du är driven och tar gärna egna initiativ samt kan hantera flera parallella uppgifter av administrativ karaktär.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår under en uppdragstid om ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm.



Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-04-30. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kulur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning554".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
7585694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: