Handläggare till HR- och Lönesupport, HR-avdelningen
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu medarbetare till Polisens HR- och lönesupport. Vi söker dig som vill utvecklas, är initiativrik samt har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
HR-avdelningen har processansvar för myndighetens kompetensförsörjning, arbetsmiljö och hälsa, kultur och likabehandlingsfrågor, arbetsgivarpolitik och arbetsvillkorsfrågor. Vi strävar efter att vara en tydlig, dialoginriktad och transparent samarbetspartner med verksamhetens behov som utgångspunkt, i så väl vårt löpande arbete som i utvecklingsarbeten.
HR- och lönesupportens uppdrag är att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt och enhetligt stöd till myndighetens alla chefer och medarbetare, inom HR ansvarsområden. Stödet ges via telefon och ärendehanteringssystem. Supporten har även i uppdrag att utveckla självservice inom området dvs. stödet på vårt intranät och i andra digitala kanaler.
Ca tjugo medarbetare och en gruppchef utgör idag HR- och lönesupport, Inom supporten finns en kompetensgrupp för lön och en för HR. Gruppen har sina arbetsplatser på olika orter; Stockholm, Linköping, Växjö och Malmö. Vi söker nu kollegor inom lön till våra arbetsplatser i Stockholm och Linköping. Du kommer till en grupp med serviceinriktade och engagerade kollegor som tar väl hand om varandra.
Publiceringsdatum2023-04-14ArbetsuppgifterSom handläggare i lönesupporten arbetar du framförallt med att ge högklassig service i lönefrågor till chefer, planerare och medarbetare inom Polisen genom telefon, mail och myndighetens ärendehanteringssystem. I uppdraget ingår även att bidra med användarsupport i HR- och lönesystemet Heroma.
Då myndigheten bytt lönesystem är användarstödet just nu i fokus. Detta kan innebära så väl guidning i systemet, som hjälp att hitta till rätt stödmaterial och instruktioner. Uppdraget innefattar även analys av vad problem kan bero på, för att kunna fördela ärenden vidare till rätt expertgrupp.
KvalifikationerEftergymnasial utbildning av arbetsgivaren bedömd lämplig för tjänsten
Aktuell arbetslivserfarenhet inom lön, administration eller annan likvärdig erfarenhet
Goda kunskaper och vana av IT-baserat arbete
Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift
MERITERANDE
Erfarenhet av arbete i support/kundservice
Utbildning från yrkeshögskola med inriktning mot lön
God vana av HR- och lönesystemet Heroma eller annat likvärdigt lönesystem
Kunskap inom det statliga avtalsområdet
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som har fokus på ett serviceinriktat bemötande och har en god kommunikativ förmåga. Du har förmågan att tolka avtal, bestämmelser och instruktioner och omsätta detta till en enkel och tydlig rådgivning. Arbetsuppgifterna ställer även krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.
I rollen behöver du både kunna jobba självständigt samt att lösa arbetsuppgifter tillsammans med kollegor. Vi ser därför att du både har förmåga att ta initiativ, planera och driva dina egna processer framåt, samt har en mycket god samarbetsförmåga. Du ser det som en naturlig del av arbetet att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter, och att aktivt bidra till sektionens utveckling.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Rollen kräver svenskt medborgarskap då tjänsten är placerad i säkerhetsklass.
ÖVRIG INFORMATION:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader
Arbetsort: Linköping eller Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningSå ansöker duVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast 1 maj 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med A216.592/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A216.592/2023 via pappers post till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-01
E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A216.592/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten
Kontakt SEKO Polisen
Karna Tillheden
010-561 66 27 Jobbnummer 7659924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.