Handläggare till enheten för Internationalisering och tillväxt
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Internationella / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Internationella i Luleå Vill du arbeta på en av länets mest spännande arbetsplatser?
Länsstyrelsen är statens förlängda arm i Norrbotten och vårt uppdrag är att säkerställa att riksdagens och regeringens beslut får så bra effekt som möjligt, utifrån förutsättningarna i länet. Med vår vision "Tillsammans för Norrbottens bästa "arbetar vi för att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, stöd, utveckling, tillsyn och samordning inom många olika områden.
Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Utmanande och intressanta arbetsuppgifter
• Möjlighet att bidra till samhällsnytta
• Goda utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö
• Bra anställningsvillkor och hälsofrämjande aktiviteter.
Publiceringsdatum2018-09-05ArbetsuppgifterPå enheten för Internationalisering och Tillväxt arbetar vi bland annat med Interreg Nordprogrammet, vilket är ett spännande och framgångsrikt territoriellt program inom EU:s strukturfonder.
Nordprogrammet stödjer gränsöverskridande samarbete inom olika utvecklingsområden i de nordligaste delarna av Sverige, Finland och Norge. Förutom Interreg ansvarar enheten även för andra internationella samarbeten, klimat- och energifrågor och allmänna regionala utvecklingsfrågor.
Vi söker nu dig som vill arbeta som handläggare inom sekretariatet för Interreg Nordprogrammet.
Arbetet innebär att du är en viktig kugge i arbetet med att främja samarbeten och utveckling tillsammans med våra kollegor i norra Norge och norra Finland. Du bereder projektansökningar, följer upp pågående projekt och sköter rapportering. Du deltar vid informations- och utbildningstillfällen och agerar rådgivare till projektägarna.
Även andra arbetsuppgifter inom enheten kan bli aktuella.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• en akademisk utbildning inom ex. ekonomi, nationalekonomi eller samhällsvetenskaplig, eller annan för tjänsten relevant utbildning och- eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• erfarenhet av arbete med regional utveckling och/eller inom EU:s strukturfondsprogram
• behärskar engelska i tal och skrift väl.
• god förmåga att kommunicera vårdat, enkelt och begripligt och är duktig på såväl muntliga som skriftliga presentationer.
• god datavana samt bra kunskaper inom Office
• Har körkort för personbil
Det en fördel om du har:
• Behärskar finska i tal och skrift
Som person är du lyhörd och har lätt att arbeta i team samt kan arbeta och driva frågor självständigt. Vi uppskattar att du är intresserad av att utveckla vårt arbetssätt tillsammans inom sekretariatet. Du bör vara intresserad av samarbeten mellan länder och det är en fördel ifall du är van att tala inför större och mindre grupper.
Arbetet innebär resor inom programområdet.
Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald bland våra medarbetare som en självklarhet. Vi sätter också stort värde på dina kunskaper i lulesamiska, nordsamiska, meänkieli och finska eftersom de nationella minoritetsspråken finns representerade i vårt län.
I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse , upphör: Ag tillämmpar 6 månaders provanställning .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-26
Ange följande referens när du ansöker: 112-10971-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Lind
andreas.lind@lansstyrelsen.se 010-225 54 09
FöretagLänsstyrelsen i Norrbottens län, Internationella
AdressLänsstyrelsen i Norrbottens län, Internationella
Stationsgatan 5
97186 LULEÅ
Kontorsadress97186 Luleå
Jobbnummer 4331949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.