Handläggare med servicekänsla till Kontaktcenter
Västerås kommun / Backofficejobb / Västerås
2021-08-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare med servicekänsla till Kontaktcenter" (publicerad 2022-01-07) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Brinner du för service och vill jobba med att vägleda stadens invånare? Vill du arbeta i ett team där vi fokuserar på kvalité, service och glädje? Då kanske det är just dig vi söker till Kontaktcenter!
På Kontaktcenter är vi 25 medarbetare som arbetar med att besvara frågor och vägleda mot olika områden; äldre och funktionsnedsättning, bo och bygga samt skola och förskola. Trivs du med att hjälpa andra kommer du garanterat gå hem från jobbet varje dag med en bra känsla av att du gjort skillnad. För det gör vi, varje dag.
Kontaktcenter är sedan årsskiftet en del av Stadsledningskontoret. Besök vår hemsida
www.vasteras.se om du vill veta mer om vår organisation och vad vi gör för samhället.
Publiceringsdatum2021-08-13ArbetsuppgifterTillsammans med oss kommer du att vägleda personer i frågor inom våra verksamhetsområden. Du kommer även att ta emot synpunkter och hantera ansökningar och felanmälningar som kommer in. En stor del av kontakten är via telefon, mail och sociala medier men vi har även personliga möten i Stadshusentrén. Du kommer att arbeta dagtid och har ett fast schema där även enstaka kvällsmöten kan förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad eftergymnasial vidareutbildning som är relevant för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, och det är positivt om du dessutom har ytterligare språkkunskaper. Vi använder många olika system i vårt dagliga arbete och därför är det viktigt att du är en van datoranvändare och kan söka information digitalt. Du har en bred erfarenhet av serviceinriktat arbete med fokus på kundkontakt och erfarenhet från vårdyrket. Att arbeta hårt för att leverera bästa möjliga service är en självklarhet för dig.
Du trivs bäst på jobbet när du får bemöta kluriga frågor och använda din goda kommunikation. Du är tydlig i din information och har en förmåga att anpassa ditt bemötande beroende på vem du har kontakt med. Eftersom vårt jobb till stor del sker i kontakt över telefon är det viktigt att du är inlyssnande och har en vilja att hitta lösningar.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriärAlla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVästerås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/00503".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerås kommun (org.nr 212000-2080)
Arbetsplats Västerås stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 5899477
Observera att sista ansökningsdag har passerat.