Handläggare med kundservice i ryggmärgen, se hit!
Stiftelsen Stockholms Studentbostäder / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stiftelsen Stockholms Studentbostäder i Stockholm Nu när vår kollega har sökt sig till nya utmaningar behöver vi ha en ny lagspelare i vårt Kundserviceteam.
Vilka är vi?
För oss på Stockholms studentbostäder är service, värdskap och det lilla extra en självklarhet. Vi arbetar mot den varierande målgruppen studenter som står inför flera nya utmaningar. En stor del i deras trygghet är bostaden som vi står för. För många är detta ett första egna boende vilket gör att vår arbetsdag kantas av alla typer av frågor och ärenden.
Vår kundservice består idag av sex medarbetare och är navet för kunder och hyresgäster i vår verksamhet. Hit vänder sig bland annat kunder, hyresgäster, deras anhöriga och andra som har frågor eller är nyfikna på vår verksamhet. Våra kontaktvägar är telefon, e-post, chatt, Facebook, och besök i reception.
Publiceringsdatum2017-11-24Dina arbetsuppgifterI din roll som handläggare på kundservice är fokus att ge våra kunder den bästa servicen via våra olika kontaktvägar. Din arbetsdag kommer att kantas av frågor som rör vår bostadskö, förmedling av våra bostäder, studiekrav och annat som är kopplat till hyresavtalet.
I arbetet ingår även handläggning av ärenden kopplade till hyresavtal såsom olika typer av ansökningar, uppsägning av hyresavtal, boprövning samt förmedling och administration kring våra bostäder. Allt enligt det regelverk som styr vår verksamhet
I ditt dagliga arbete, i samarbete med vår kommunikationsenhet, bidrar och medverkar du till utveckling och digitalisering av vår verksamhet mot kund. Detta innebär bland annat arbete med vår Facebooksida och innehållsarbete på vår hemsida.
Vi söker dig med följande personliga egenskaper och kvalifikationer:
Som person är du noggrann, serviceinriktad, flexibel och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi lägger stor vikt vid att du som person drivs av att ta ansvar, hjälpa andra människor och vill utvecklas i din roll. Du är en problemlösare som har lätt för att se möjligheter.
Kvalifikationer• Gymnasiekompetens eller motsvarande. Högskoleutbildning är meriterande
• Erfarenhet av Kundservicearbete/kundrelationer
• Goda datorkunskaper (MS Office)
• Goda kunskaper i sociala medier och webbpubliceringsverktyg (vi arbetar i Wordpress)
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt, är ett krav
Erfarenhet av arbete i fastighetssystem är meriterande, vi använder Fast2.
Om Stockholms studentbostäder
För snart 60 år sedan bildades vi, av studenter. Sedan dess har vi byggt och förvaltar över 8 000 bostäder, för studenter. Studenter har olika behov och därför utvecklar vi våra bostäder, med studenter. Vi är av studenter, för studenter och med studenter.
Vi erbjuder olika typer av studentbostäder, allt från korridorsrum och ettor till familjelägenheter, i hela Stockholm. Våra områden ligger alltid nära kollektivtrafik eller campusområdena. Vi är mitt i en spännande fas där vi utvecklar, nyproducerar och förvaltar framtidens studentbostäder. För vi vill ge bostäder åt ännu fler studenter i Stockholm.
Läs gärna mer om oss på sssb.se.
ErsättningLön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal med Unionen.
Vi erbjuder kompetensutveckling och satsar på friskvård, då vi tycker det är viktiga faktorer för att lyckas i sitt arbete. Vår värdegrund är stommen i vårt arbete.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-04
Ange följande referens när du ansöker: Handläggare
KontaktMaria Granbom
maria.granbom@sssb.se 08-458 10 20
FöretagStiftelsen Stockholms Studentbostäder
AdressStiftelsen Stockholms Studentbostäder
Box 19608
10432 Stockholm
KontorsadressKörsbärsvägen 2
Jobbnummer 3820743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.