Handläggare, Kundmötesavdelningen, Upplysningsenhet norra, Falun
Skatteverket / Ekonomijobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skatteupplysningen hör till Skatteverkets kundmötesenhet och ansvarar för att besvara de allmänna frågor som inkommer från medborgare och företagare via telefon, mejl och Facebook. Skatteupplysningen är även ansvarig för Skatteverkets växel och den tekniska supporten samt för materiellt stöd till servicekontoren. Skatteupplysningen har ca 600 medarbetare som är fördelade på 17 orter, från Malmö i söder till Sundsvall i norr.
Skatteupplysningen har öppet måndag till fredag. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.
Dina arbetsuppgifter som handläggare på Skatteupplysningen innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om folkbokföring via telefon. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.
På Skatteupplysningen i Falun är vi 15 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en teoretisk gymnasieutbildning med godkända betyg
• har minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom kundtjänst med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten, eller annan jämförbar aktuell erfarenhet
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lätt formulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier samt kännedom om olika e-tjänster.
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av teambaserat arbetssätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-09-01ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Gradin, sektionschef 010-574 74 11
Ann Charlotte Odengran, HR-konsult
ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-5723876
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Jobbnummer 3673392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.