Handläggare inom informationssäkerhet, Gävle alternativt Stockho
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Är du i början av din informationssäkerhetskarriär och vill utvecklas och tillämpa dina kunskaper i en intressant och växande myndighet? Vi söker dig som vill ta chansen att vara med i vår spännande utveckling och bidra till vår entreprenörsanda. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med en del utmanande arbetsuppgifter. Du välkomnas till en arbetsgivare där du tillsammans med dina arbetskamrater får möjlighet att vara med och påverka arbetet. Du får en chef som tycker att initiativförmåga, tydlighet och transparens är ett måste för att driva verksamheten framåt.
Avdelningen för verksamhetsskydd ansvarar för det övergripande och samordnande säkerhetsarbetet inom myndighetens samtliga verksamhetsområden. Avdelningen består av två enheter; enheten för operativ säkerhet och enheten för strategisk säkerhet. Denna tjänst tillhör enheten för strategisk säkerhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom informationssäkerhet arbetar du nära verksamheten och är ett stöd för hela myndigheten inom informationssäkerhet och deltar aktivt vid informationsklassningar, riskanalyser, upphandlingar, kravställningar och projekt samt i hanteringen av informationssäkerhetsincidenter. Du kommer även att medverka i att ta fram och hålla i utbildningar. Du kommer tillsammans med två erfarna kollegor även att få vara med att utveckla vårt ledningssystem för informationssäkerhet. Rollen förutsätter att du är självständig, är nyfiken, lätt att ta till dig ny kunskap och har lätt för att samarbeta med andra.
Publiceringsdatum2020-12-17KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen alternativt annan relevant utbildning inom informationssäkerhetsområdet eller annan arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhetsområdet som arbetsbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa ett gott samarbete med andra
• Lätt för att ta till dig och omsätta ny kunskap
• Att förmedla information så att andra förstår, kunna tala inför grupp
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat för trivsel och utveckling
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av:
• Arbete inom statlig myndighet
• Arbete med ledningssystem för informationssäkerhet
• Att delta i upphandlingar och ge stöd i kravställning kring informationssäkerhet
• Informationsklassificering och riskanalys
• Projektledning och arbete i projekt
Övrig informationAnställningen är 100 % och tidsbegränsad under cirka ett år.
Anställningen är placerad i Gävle eller Stockholm, efter överenskommelse.
Anställningen innebär en del resande.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 12 januari 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för dina anställningar samt en kort beskrivning av dina arbetsuppgifter.
Vi planerar att hålla intervjuer under vecka 3-5.
Vi har två likadana annonser ute för samma tjänst på olika orter. Du behöver bara ansöka via en av annonserna.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och du måste därför vara svensk medborgare. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5493592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.