Handläggare av bostadsstöd och administratör av planfrågor
Länsstyrelsen Halland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Halland i Halmstad,
Varberg eller i
hela Sverige Länsstyrelsen företräder regeringen och är genom sin bredd i verksamhetsområden och arbetsuppgifter en intressant arbetsplats. Länsstyrelsen står för rättssäkerhet, mångfald och hållbar utveckling. Vi förenar nytänkande, god service och öppenhet med lång tradition. Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av
länsstyrelsens framgångar. Länsstyrelsen i Halland har ca 180 anställda. För mer information se vår webbplats,
www.lansstyrelsen.se/hallandTjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsenheten där 27 personer arbetar med huvudsakligen frågor som rör bostäder, klimat, energi, kulturmiljö, samhällsskydd, infrastruktur och planeringsfrågor.
Publiceringsdatum2015-11-18ArbetsuppgifterDu kommer att tillsammans med övriga kollegor arbeta med handläggning av befintliga och nya stöd inom energi och bostadsområdet (solcellsstöd och investeringsstöd för hyresbostäder mm). Du kommer även att vara planfunktionens administratör och i den rollen arbeta med frågor rörande detaljplaner och översiktsplaner mm.
Arbetet med stöden utförs i Boverkets bidragssystem "Bofinc" och handläggningen sker enligt bestämmelser i olika förordningar. Arbetet innebär bl.a. granskning och bedömning av ansökningar och ritningar, kontakter med de stödsökande, granskning av fakturor mm. I arbetsuppgifterna ingår att informera om stöden till allmänheten, byggföretag m.fl.
Arbetet som planfunktionens administratör innebär bl.a. remisshantering, sammankallande till möten, viss arkivering, kontakter med kommuner och allmänheten mm. Därutöver kommer du att ansvara för allmänbevakning av fastighetsbildningsärenden.
Länsstyrelsen kommer fr.o.m. den 1 jan 2016 att övergå till digital ärendehantering vilket kommer att påverka handläggningsrutinerna.
KvalifikationerDu ska ha högskoleutbildning inom samhällsvetenskapligt område alternativt byggområdet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du kan vara nyutexaminerad men arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Du ska vara ordningssam och strukturerad, flexibel, ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad.
Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God datorvana är ett krav.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och
personlighet.
Vi kan erbjuda:
• Ett intressant arbete
• En bra arbetsmiljö
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Flexibel arbetstid
• Friskvård
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess.
Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader kommer att tillämpas för denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 112-7084-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Engström, Enhetschef Samhällsbyggnadsenheten 010 - 224 30 00
cecilia.engstrom@lansstyrelsen.seFacklig kontaktEmma Östlund, SACO 010 - 224 30 00
Catrin Käldman, ST 010 - 224 30 00
FöretagLänsstyrelsen Halland
AdressLänsstyrelsen Halland
Slottsgatan 2
30186 HALMSTAD
KontorsadressSlottsgatan 2 30186 HALMSTAD
Jobbnummer 2534203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.