Granskningshandläggare i Gävle, Örebro och Göteborg
Tillväxtverket / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Gävle,
Stockholm,
Örebro,
Östersund,
Jönköping eller i
hela Sverige Granskningshandläggare - visstidsanställning
Är du en relationsskapande person med ett lösningsorienterat arbetssätt? Har du erfarenhet som ekonomisk handläggare inom statlig myndighet? Då kan du vara den vi söker.
Granskningshandläggare på Granskningsenheten
Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.
På Granskningsenheten får du arbeta tillsammans med drygt 45 kollegor som finns fördelade på de flesta av Tillväxtverkets kontor runt om i landet. Kunskapsspridning och ett gott samarbete är något som kännetecknar enheten.
Publiceringsdatum2023-11-14Om tjänstenVi söker nu flera granskningshandläggare på visstidsanställning.
Granskningshandläggaren arbetar i första hand med att granska ekonomiska underlag för svenska projekt/projektpartners där finansiering utgår från Europeiska Regionala Utvecklingsfonden (ERUF), Interreg program, Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling (EJFLU) samt andra stöd som hanteras av Tillväxtverket.
Granskningen utgår från att kontrollera de underlag projekten presenterat inklusive räkenskapsunderlag och utifrån det bedöma om kostnaderna står i överensstämmelse med projektbeslut och regelverk. Kontrollerna sker digitalt samt på urvalsbasis vid kontroller på plats hos respektive projekt.
Rollen innebär ett självständigt arbete i hanteringen av ärenden men även att samarbeta med kollegor i bedömningar. Arbetet kan även innebära ett aktivt deltagande vid revision, programplanering och rapportering/uppföljning samt vid beredning av ärenden, enskilt eller i team.
Vi söker dig som har:
• Utbildning från universitet eller högskola, motsvarande minst tre års studier inom område ekonomi/redovisning eller annat område som Tillväxtverket bedömer som relevant för tjänsten
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska
• Hög digital mognad och erfarenhet av att arbeta med flera olika digitala hjälpmedel
• Erfarenhet av granskning av projekt finansierade genom Europeiska regionala Utvecklingsfonden
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet NYPS 2020
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av Interreg
• Erfarenhet av nationellt finansieringsinstrument
• Erfarenhet av Landsbygdsprogrammet
• Erfarenhet av att sätta sig in i och tolka olika slags material med juridiskt innehåll såsom LOU
• Erfarenhet av gransknings-, redovisnings- och revisionsarbete
Din placeringsort kommer vara i Gävle, Örebro eller Göteborg. Resor kan förekomma och du kan förlägga del av din arbetstid på distans/hemifrån.
Som person söker vi dig som är analytisk, noggrann och strukturerad. Du är relationsskapande, samarbetar väl med andra och har ett kundorienterat och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är också flexibel och har ett kommunikativt förhållningssätt i din kontakt med andra.
Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetarpolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är en visstidsanställning på 100% under perioden 2024-01-01 - 2024-04-30.
Sista ansökningsdag är 2023-12-05.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast.
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta gruppchef Linda Back Lindberg 08-681 96 13 eller Richard Fridén tfn 08-681 96 29. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner Katarina Holm, 08-681 97 19. Fackliga företrädare nås på
saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren,
robert.berggren@tillvaxtverket.se eller 08-681 92 37. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering.
Ärendenummer: Ä 2023-3743
Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tillväxtverket (org.nr 202100-6149),
http://www.tillvaxtverket.se/ Jobbnummer 8260793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.