Fragancia söker talang inom logistik, transport och inköp

serveOffice ab / Speditörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Fragancia Handels AB importerar livsmedel som levereras framförallt till svensk detaljhandel men även till Norge och Finland. Bland kunderna finns ÖoB - Sveriges ledande lågpriskedja samt Axfood med b.la. kedjorna Willys och Hemköp. Bolaget samarbetar med ett 20-tal utländska leverantörer och erbjuder egna varumärken, privatelabel samt producenternas varumärken. Fragancia har fyra anställda och omsättningen uppgick 2011 till 45 milj. kr. Företaget etablerades 1995 och kontoret finns i Täby.

Fragancia står inför omstrukturering och tillväxt och vi söker efter två nya medarbetare som vill anta utmaningen att växa och utvecklas med oss. En av dessa befattningar är rollen inom logistik, transport och inköp. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Täby.

Ditt uppdrag
Initialt blir din huvudsakliga arbetsuppgift att optimera lagernivåer genom att kontinuerligt beställa produkter från våra utländska leverantörer. I samband med beställningar koordinerar och beställer du transporter till våra olika lager i Sverige. Förutom löpande arbete med beställningar och transporter ingår uppgifter så som att skapa offertmallar och varucertifikat. I samband med planerad tillväxt och inför kommande projekt för optimering och effektivisering av verksamheten deltar du även i arbetet att anpassa, utveckla och effektivisera företagets strukturer och processer. I takt med att företaget växer skapas utvecklingsmöjligheter för dig. Det kan exempelvis innebära att du får ett större ansvar för hela inköpsprocessen. Det systemstöd vi använder är Visma Administration 2000 samt Excel.

Publiceringsdatum
2012-07-30

Kvalifikationer
Vi tror att du har någon form av utbildning inom inköp eller transport och logistik samt intresse och vilja att engagera dig i verksamheten. Du är analytisk, initiativrik och duktig på att organisera arbetet på ett effektivt sätt samt utnyttja tillgänglig teknik. Du har goda kunskaper inom Excel samt mycket goda kunskaper inom IT generellt.

Vi erbjuder dig
Ett mångsidigt arbete i en spännande bransch hos ett företag som är under utveckling och expansion. Det är ett fritt arbete under eget ansvar med möjlighet att påverka och utveckla. Vi erbjuder en trivsam och utvecklande arbetsplats med trevliga kollegor och ett öppet arbetsklimat.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I samband med denna rekrytering samarbetar vi med serveOffice. För frågor vänligen kontakta Mia Sahlén på 08-594 697 09/ mia.sahlen@serveoffice.se eller Lars Carlswärd 08-594 697 03/ lars.carlsward@serveoffice.se   

Välkommen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Sahlén, 08-594 697 09

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Jobbnummer
1302154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: