Förvaltningsledare Verksamhet till Skatteavdelningen, Solna
Skatteverket / Övriga jobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Tjänsteutvecklingsenheten på Skatteavdelningen söker nu förvaltningsledare verksamhet till förvaltningsobjekt Ärendehantering och arkivering
På Skatteavdelningens tjänsteutvecklingsenhet arbetar idag cirka 80 medarbetare. Enheten består av fem sektioner, vilkas huvudsakliga uppgift är utveckling och förvaltning av stödet till verksamheten inom beskattningsområdet. Arbetet med förvaltning och vidareutveckling bedrivs inom ett antal olika förvaltningsobjekt, där ett förvaltningsobjekt svarar för IT-stödet inom en eller flera delar av Skatteverkets verksamhet.
Dina arbetsuppgiftersom förvaltningsledare innebär att du leder det löpande arbetet inom förvaltningsobjektet. Tillsammans med verksamhetsspecialister inom objektet arbetar du för att Skatteverket ska ha förutsättningar för att kunna fullgöra sitt uppdrag både nu och i framtiden. Du kommer att ha kontakt med många kollegor på andra enheter och avdelningar och du jobbar nära tillsammans med förvaltningsledare och uppdragsledare.
Som förvaltningsledare verksamhet ansvarar du för att verksamhetsbehov fångas upp och kommer med i underlaget för prioritering och planering av förvaltning och vidareutveckling inom förvaltningsobjektet. Du följer upp verksamheten inom förvaltningsobjektet, både när det gäller det ekonomiska utfallet och när det gäller leveranser av den kravställning som skett på IT-stöd. Där det behövs är du den som stämmer av att arbetet inom förvaltningsobjektet samordnas med andra objekt för att nå resultat som är till nytta för Skatteverket som helhet. I rollen som förvaltningsledare verksamhet har du en arbetsledande funktion i förhållande till uppdragsledare och verksamhetsspecialister som arbetar inom förvaltningsobjektet. Du coachar och stöttar dem i deras arbete och är bollplank till dem i frågor de hanterar.
Vi söker nu förvaltningsledare verksamhet till förvaltningsobjektet Ärendehantering och arkivering. Förvaltningsobjektet har ansvar för stöd till ärendehantering, arkivering, diarieföring, skanning och formulärhantering.
Den förvaltningsmodell vi använder oss av är PM3.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har du en för tjänsten relevant akademisk utbildning, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• har aktuell och relevant erfarenhet från en arbetsledande roll, t.ex. som chef, projekt- eller förvaltningsledare eller motsvarande
• är nyfiken och har ett intresse av att förstå hur verksamhets- och IT-lösningar ska utformas och interagera med andra för att stödja verksamheten
• ser helheten i Skatteverkets verksamhet och har ett stort intresse av att medverka till utveckling som leder framåt i enlighet med vår inriktning
• är målinriktad och självständigt kan driva frågor
• är bra på att samarbeta och på att etablera kontakter med andra
• har god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift, både internt och externt
Det är meriterande om du
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från statlig myndighet. Det är också meriterande med aktuell erfarenhet av att arbeta i någon roll inom förvaltningsmodellen PM3. Det är även meriterande om du har erfarenhet av ett konsultativt arbetssätt samt om du har arbetat agilt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-03-12ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Emanuelsson, sektionschef 010-574 89 55
Thomas Larsson, HR-konsult 010-573 52 72
Gösta Eriksson Wermelin, facklig kontaktperson Saco 010-574 95 48
Jeanette Forsgren , facklig kontaktperson ST 010-572 31 99
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna
KontorsadressSolna strandväg 22
Jobbnummer 4014029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.