Förvaltare med personalansvar till Linköping

Victoriahem AB / Fastighetsskötarjobb / Linköping
2024-09-20


Visa alla fastighetsskötarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Victoriahem AB i Linköping, Norrköping, Haninge, Katrineholm, Nyköping eller i hela Sverige

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Publiceringsdatum
2024-09-20

Om tjänsten
Vårt fastighetsbestånd i Linköping består av ca 1700 lägenheter. Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du har personalansvar för fastighetstekniker och miljövärd. I rollenställs dethöga krav på att du är en god ledare och förebild som arbetar och leder med ett affärsmässigt fokus.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ledarskap och teamutveckling: Som arbetsledare har du ett affärsmässigt och engagerat personalansvar för fastighetstekniker, fastighetsskötare och miljövärdar, där du säkerställer att teamet presterar optimalt för att möta både interna mål och kundernas förväntningar.
Kundrelationer: Bygg starka relationer med hyresgäster och säkerställ att deras behov möts på ett affärsmässigt sätt, vilket bidrar till långsiktig kundnöjdhet och lönsamhet.
ROT-projekt och standardhöjande åtgärder: Ta helhetsansvaret för att driva framgångsrika ROT-projekt och andra förbättringsåtgärder som bidrar till fastighetens ökade värde.
Investeringsstrategi: Identifiera och föreslå lönsamma investeringsbeslut som förbättrar fastigheten och dess avkastning, ur både ekonomiskt och hållbart perspektiv
Entreprenörshantering: Ansvar för att upphandla och koordinera entreprenörer i samarbete med områdeschefen för att säkerställa högkvalitativa och kostnadseffektiva lösningar.
Myndighets- och intressentkontakt: Representera företaget i kontakten med myndigheter och andra viktiga intressenter, och säkerställ att fastigheten uppfyller alla krav och regler.
Teknisk och ekonomisk optimering: Tillsammans med kollegor, arbeta för att optimera fastighetens tekniska system och minska kostnader, vilket i sin tur ökar lönsamheten.
Ansvar för fastighetens lönsamhet och utveckling: Driv det planerade underhållet och den löpande förvaltningen med fokus på att maximera fastighetens värde och funktionalitet.

Som person är du en ansvarstagande och affärsdriven ledare som trivs med att ta initiativ. Du har förmågan att snabbt anpassa dig till skiftande arbetsuppgifter och din strukturerade arbetsstil gör att du alltid prioriterar rätt med ett tydligt fokus på resultat och måluppfyllelse. Med din starka samarbetsförmåga och ditt naturliga sätt att bygga och vårda relationer, trivs du i en roll med många kontaktytor, där du på ett affärsmässigt sätt skapar långsiktigt värde för både verksamheten och dess intressenter.

Profil
För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss.
Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort och tillgång till egen bil ett krav för tjänsten.
Vi erbjuder dig
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Linköping
Bakgrundskontroll och tester är en del av rekryteringsprocessen


Så ansöker du
Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR specialist Katarina Björnströmpå katarina.bjornstrom@victoriahem.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Victoriahem AB (org.nr 556695-0738)

Arbetsplats
Victoriahem

Jobbnummer
8911900

Prenumerera på jobb från Victoriahem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Victoriahem AB: