Förskollärare Skattkammaren i Smålandsstenar
Gislaveds kommun / Förskollärarjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla förskollärarjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gislaveds kommun i Gislaved,
Borås,
Jönköping eller i
hela Sverige Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.
Publiceringsdatum2021-03-11BeskrivningSom medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.
Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värd grundläggande.
Smålandsstenars förskoleområde 1 ligger i södra delen av Gislaveds kommun. Området består av 3 förskoleenheter med 8 avdelningar och 1 dagbarnvårdare.
Dina arbetsuppgifterSom förskollärare har du en viktig roll i den dagliga verksamheten, där du med ett medvetet förhållningssätt möjliggör för alla barn att få en rolig, trygg, lärorik och meningsfull tid under sin vistelse på förskolan.
Du kommer att jobba på Furugårdens förskola 1, som ligger i ett naturnära bostadsområde. Vi har en egen kock som arbetar med måltidspedagogik tillsammans med avdelningspersonalen. På förskolan finns idag 2 avdelningar med barn 1-3 år och 3-6 år.
Här kommer du att driva och utveckla det pedagogiska arbetet tillsammans med övriga pedagoger i enlighet med läroplan och övriga styrdokument. Varje avdelning har en halvdag till planering, då planeringspedagoger bedriver pedagogisk verksamhet med barnen. På planeringstiden arbetar vi med den pedagogiska dokumentationen och det systematiska kvalitetsarbetet. Alla pedagoger använder sig av digitala lärplattor som ett pedagogiskt verktyg.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad/legitimerad förskollärare. Du är idérik och har lätt för att samarbeta samtidigt som du, när det krävs, är självgående och kan fatta beslut på egen hand, ta initiativ och kommer med förslag till förbättringar. Är flexibel och har ett positivt förhållningssätt. Ditt intresse och engagemang för barnen och verksamheten är det som driver dig i ditt yrke.
Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Utdrag ur belastningsregister ska visas upp innan anställning kan ske. Intervjuer sker löpande.
Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!
I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2021-08-09 eller efter överenskommelse. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGislaveds kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/89".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gislaveds kommun (org.nr 212000-0514)
Arbetsplats Barn- och utbildningsförvaltningen, Fsk, Smålandsstenars förskoleområde 1
Jobbnummer 5622709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.