Försäljningsadministratör till återförsäljare i Stockholm
Starfinder / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Starfinder i Stockholm,
Sundbyberg,
Danderyd,
Tyresö,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-03-19Om företagetVi är ett rekryteringsföretag med kunniga och skickliga rekryteraresom tillsammans har över 20 årserfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Vi är baserade i Stockholm och har erfarenhet av rekrytering och bemanning påpå alla nivåer, både inom tjänstemanna- och arbetarsidan.Vår passion är attatthjälpa företag och människor att mötas och uppnånya nivåer tillsammans.
Vi söker nu en duktig administratör som vill axla en mycket viktig roll i en intensiv, rolig och växande bransch.
Dina arbetsuppgifterDin roll kommer innebära attstötta organisationen med administration kopplad till bilaffären - från beställning av bilar till leverans till kund. Du har dagliga kontakter med företagets säljare, verkstaden samt finans- och försäkringsbolag. Du hanterar köpeavtal, bilägarbyten, dokumentation kring lån- och leasing och säkerställer att alla handlingar finns på plats vid leverans.
Försäljningsadministrationens huvudsakliga uppgifter kan sammanfattas avorderregistrering, leveranshandlingar, hantering av försäkring och finansiering, hantering av ingående mail, kontering av leverantörsfakturor, betalningar mm.
Avdelningen har också ansvar för bilbeställningar och kontakter med generalagenter samt ett nära samarbete med företagets märkeschefer. Företaget jobbar i system sombl.a. Kobra, Excel, Bilvision samt bilmärkesspecifika system.
ProfilDen vi söker har minst gymnasiekompetens, med fördel ekonomiinriktning. Du bör haerfarenhet från arbete inom administration och ekonomi, gärna från en liknande roll. För att lyckas i rollen krävs ett effektivt arbetssätt, att kunna ta egna initiativ samt vara flexibel i arbetet. Du klarar av ett högt arbetstempo och kan trots det ha flera ärenden igång samtidigt. Du brinner för att arbeta administrativt, är noggrann och systematisk samt har förståelse för ekonomi, flöden och processer. Tidigare erfarenhet från affärssystemet Kobra är meriterande.
Försäljningsadministrationen ingår som en del av ekonomi- och administrationsavdelningen vilket innebär att även andra uppgifter på en sådan avdelning kan förekomma. Då avdelningen är liten behöver du fungera bra i grupp och förstå värdet av bra teamwork men samtidigt vara självgående i det dagliga arbetet. Du har förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs. Stresstålighet, flexibilitet och känsla för service kommer att ta dig långt och du är inte rädd för att ta tag i det som behöver göras. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Detta är en tjänst på heltid och du arbetar kontorstider med flex. Önskvärd start ärså snart det är möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Detta är ett s.k. "hyrköp" där dufår en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig. Målsättningen är att anställningen efter en tid övergår till kundföretaget.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Catrin Fjellström, 0700744018.
Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatrin Fjellström
catrinfjellstrom@hotmail.com 0700744018
FöretagStarfinder
AdressStarfinder
Gustavslundsvägen 12
16751 Bromma
KontorsadressGustavslundsvägen 12, Bromma
Jobbnummer 4677300
Observera att sista ansökningsdag har passerat.