Försäkringsutredare inom EU-familjeförmåner i Malmö
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
2019-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare inom EU-familjeförmåner i Malmö" (publicerad 2021-09-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Eslöv eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att handlägga och utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten sker i telefon och skriftligt. I arbetet gör du utredningar, handlägger ärenden och fattar därefter beslut. Du tar även hand om tillhörande administration. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
När du arbetar med EU-familjeförmåner handlägger du ärenden som rör familjer där minst en av föräldrarna arbetar och/eller bor i ett annat EU-land. Inom EU finns det ett regelsystem för samordning av medlemsstaternas regler om social trygghet, vilket underlättar den fria rörligheten för personer. Du handlägger och beslutar om EU-familjeförmåner exempelvis barnbidrag och bostadsbidrag. Eftersom du tillämpar både EG-lagstiftning och nationell lagstiftning måste du veta vilket regelverk som har företräde i persons specifika fall. I ditt arbete har du har kontakt med bland annat arbetsgivare samt svenska och utländska myndigheter.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har mycket goda kunskaper i att skriva och tala svenska
• har goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har erfarenhet av att arbeta i team med gemensamt ansvar för uppdrag och arbetsuppgifter
• har kunskaper i annat EU-språk
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-10-15Övrig informationEtt flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Jesper Niklasson, 010-111 22 49 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Christel Lind, 010-114 01 67. Saco-S: Louise Henriksson, 010-118 40 55 och för Seko: Irre del Barba, 010-115 30 87
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 3 november 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 4860944
Observera att sista ansökningsdag har passerat.