Försäkringsutredare inom avdelningen för Försäkringstillhörighet
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sunne
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sunne,
Munkfors,
Kil,
Torsby,
Hagfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sunne,
Torsby,
Hagfors,
Arvika,
Karlstad eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har sju olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, servicekontor, sjukpenninggrundande inkomst, strategiskt försäkringsstöd och återbetalning. Avdelningen har cirka 1 640 medarbetare och finns på ett flertal orter i landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten sker i telefon och skriftligt. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
Just nu söker vi försäkringsutredare med inriktning försäkringstillhörighet. Det kan bli aktuellt att du inom yrkesrollen försäkringsutredare även arbetar med andra inriktningar.
När du arbetar med försäkringstillhörighet möter du medborgare från hela världen som kommit till Sverige för att bosätta sig eller arbeta. Du utreder och beslutar om personer uppfyller villkoren för att vara socialförsäkrad i Sverige. Dina utredningar och ställningstaganden kan därför ha mycket stor ekonomisk betydelse för den enskilde. Du tillämpar EU-lagstiftning, konventionsbestämmelser och nationell lagstiftning. I ditt arbete har du kontakt med andra svenska myndigheter, såsom Skatteverket och Migrationsverket och även utländska myndigheter.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har kunskaper i ytterligare ett språk förutom svenska och engelska
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Leif Algotsson, tel 010-118 83 20 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Liza Andersson, tel 010-111 44 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Inger Larsson, tel 010-118 83 19, Saco-S: Heléne Johansson, 010-116 25 72 och Seko:
f.seko@forsakringskassan.seAnsökan
Välkommen med din ansökan senast den 19 november 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-11-01ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3779698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.