Försäkringssamordnare

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Bankjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping, ett samhälle i stark tillväxt där vi strävar efter att växa på ett varsamt och hållbart sätt och det innebär en rad spännande möjligheter men också nya utmaningar. Att arbeta här innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande fas. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 600 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb.
Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Kommunledningskansliets uppdrag är brett och innehåller både strategiskt och operativt stöd åt politiker och tjänstepersoner. Här finns enheter som Informationsförvaltning, Inköps- och Upphandlingsenhet, Enheten projekt-, utveckling och analys, Sekretariat, Överförmyndarkontor samt funktioner för Juridik, Försäkringar och skadestånd. Din närmsta arbetsgrupp är 2 kommunjurister och 1 ledningssekreterare.



Publiceringsdatum
2021-05-03

Arbetsuppgifter
Som försäkringssamordnare har du ett brett uppdrag med varierande ärenden. Uppdraget är främst att handlägga försäkringsärenden och skadeståndsärenden för Nyköpings kommun. Med handläggning avses ansvar för hela processen från registrering av inkommande handling fram till beslut. Du bevakar även domslut från tingsrätt där kommunen är målsägare. I rollen ingår det också att handlägga ersättningskrav och bevaka betalning. Du har löpande uppföljning och utvärdering av ärenden samt budgetansvar för kommunens totala försäkringsbestånd.
Du samverkar i denna roll med många, både internt och externt och har möjlighet att samverka med extern försäkringsförmedlare.
Du ansvarar för att informera om kommunens försäkringsskydd, både internt och externt, svarar på frågor kopplade till skadestånd och försäkring samt ansvarar för att uppdatera information på hemsida. Du meddelar årligen förnyelseuppgifter till försäkringsbolag vilket föregås av internt arbete med kontaktpersoner.

En del av tjänsten är att stötta kommunjurist med handläggning av vissa ärendetyper, bland annat sekretessbedömning och handläggning vid utlämnande av allmänna handlingar. Även att vara personuppgiftskoordinator samt informationssäkerhetskoordinator till centrala enheter kommer vara en del i tjänsten, du kommer där få utbildning samt ingå i nätverk kring detta.

Vid de allmänna valen kommer du ingå i valkansliet där du deltar kring administrationen inför och under valet.




Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning, gärna med inriktning skadestånd, försäkringar, ekonomi, juridik eller liknande som arbetsgivaren anser likvärdigt.

För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha flerårig arbetslivserfarenhet, gärna inom olika branscher och områden där du samlat på dig yrkeskunskap. Du har erfarenhet av administrativt arbete med mycket goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitalt arbetssätt.
Det är meriterande med erfarenhet från kommunal eller offentlig verksamhet.

Du har ett strukturerat och professionellt förhållningssätt, är proaktiv, noggrann, flexibel och har god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt såväl individuellt som i grupp och du har både vilja och förmåga att samarbeta med många olika kontaktytor. Du har hög servicekänsla och har förmågan att se helheten.

Du uttrycker dig mycket väl i svenska, både i tal och skrift och har en utbredd administrativ förmåga. Vi söker dig som är strukturerad, gillar ordning och reda och har förmågan att sätta dig in i den enskildes situation/problem. Du ska ha gott omdöme, vara social, lyhörd samt ha en känsla för rättssäkerhet och administration.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets
viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1027214".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nyköpings kommun (org.nr 212000-2940)

Arbetsplats
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Jobbnummer
5747074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: