Försäkringskassan: söker en kommunikatör med digital kompetens
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Kommunikationsavdelningen ansvarar för att driva och utveckla Försäkringskassans kommunikationsarbete, såväl internt som externt. Det övergripande målet för avdelningen är att öka kundernas förtroende för myndigheten. Vi arbetar strategiskt med kommunikation för att stödja Försäkringskassans övergripande mål och uppdrag och vi har också en utförande och förvaltande roll och arbetar med att stödja övrig verksamhet i kommunikationsfrågor. Avdelningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Samhällskommunikation, Press- och redaktion, Verksamhetsnära kommunikation och Internkommunikation.
En av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet och vi söker nu en vikarie; en kommunikatör med digital kompetens till verksamhetsområde Samhällskommunikation.
Arbetsuppgifter och ansvar:
Arbetsuppgifterna innebär att samordna Försäkringskassans sociala medier och utveckla kommunikationsarbetet och innehållet i dessa, att arbeta med innehåll på Försäkringskassans webbplats samt andra kommunikationsprojekt. Du behöver inte ha arbetat länge som kommunikatör men är erfaren och kunnig inom sociala medier, digital kommunikation och att arbeta med innehåll på webbplatser. En del i arbetet består i att samordna kommunikationsinsatser med andra avdelningar inom Försäkringskassan.
Arbetet som kommunikatör kräver att du är drivande, kreativ samt resultat- och lösningsorienterad. Du har en god förmåga att nätverka och samarbeta med andra.
Vi söker dig som:
• har universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation, journalistik eller liknande eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har något till några års arbetslivserfarenhet från kommunikationsområdet
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med sociala medier och digital kommunikation
• är en van skribent med en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• är van att arbeta med kommunikationsinsatser riktade mot olika målgrupper i flera olika kanaler
• är initiativrik, arbetar självständigt och har lätt för att skapa kontakter
• är lösningsorienterad, flexibel, nyfiken och öppen som person
Det är meriterande om du har utbildning inom digital kommunikation
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-02-23Övrig informationAnställningen är en viss tids anställning under perioden 2016-05-01 till 2017-04-30. Vi ser gärna att du kan börja den 1 maj 2016. Placeringsort är Stockholm, men resor till andra städer kan förekomma.
Om du har frågor kontakta:
Rekryterande chef: Anna Rudels, tfn 010-116 10 40, för frågor om tjänsten.
HR-specialist: Terese Junhag , 010-116 91 04, för frågor om rekryteringsprocessen. Fackförbundet ST: Christer Järild tfn 010-116 97 41, SACO: Kerstin Johannesson tfn 010-111 68 14, Seko: Johanna Grundström tfn 010-115 30 44.
Vi tackar nej till erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan: Välkommen med din ansökan senast den 4 mars 2015 märkt med diarienummer 011886-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet och har med ett konkret exempel på hur du har arbetat med sociala medier/digital kommunikation.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningindividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Stockholm
12630 12630
KontorsadressStockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2686660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.