Försäkringshandläggare inom administration assistansersättning i
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Skövde
2017-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare inom administration assistansersättning i" (publicerad 2018-12-10) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Skövde,
Karlsborg,
Lidköping,
Haninge,
Jönköping eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare är du medarbetare i staten med ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ansvarar för den löpande ekonomiska administrationen för kunder som beviljats assistansersättning. Arbetet innebär att göra kontroller och utredningar av tidrapporter och räkningar, för att bedöma om de uppfyller kraven enligt lagstiftningen. Utifrån det fattar du beslut om ersättningens storlek. Kontakten med de försäkrade sker både i telefon och i skrift. Här är det viktigt att du visar engagemang, informerar och återkopplar. Du har kontakt och samarbetar med berörda kollegor inom Försäkringskassan, och även externa partners exempelvis assistansanordnare och kommuner.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett effektivt, strukturerat och noggrant arbetssätt
• är stabil och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.
Det är meriterande om du
• har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individerhar
• arbetat med ekonomiska beräkningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-05-12Övrig information1 tjänst, tidsbegränsad till och med 31 december 2017, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktVill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabet Eriksson 010-119 27 79. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Therése Källberg 010-119 55 85. Fackliga kontaktpersoner är för Fackförbundet ST: Lena Olofsson 010-112 58 75 och för SACO: Mikael Ryberg 010-119 77 69.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 28 maj 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3495864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.