Försäkringshandläggare inom administration assistansersättning i
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Borlänge
2017-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare inom administration assistansersättning i" (publicerad 2022-08-01) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Borlänge,
Falun,
Norberg,
Fagersta,
Ovanåker eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Försäkringshandläggare inom administration assistansersättning i Borlänge
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter kunder som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Våra kunder är i olika situationer i livet och har olika behov av stöd. Vi vill bidra till att göra deras vardag enklare och tryggare.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare är du statstjänsteman med ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ansvarar för den löpande ekonomiska administrationen för kunder som beviljats assistansersättning. Arbetet innebär att göra kontroller och utredningar av tidrapporter och räkningar, för att bedöma om de uppfyller kraven enligt lagstiftningen. Utifrån det fattar du beslut om ersättningens storlek. Kontakten med våra kunder sker både i telefon och i skrift. Här är det viktigt att du visar engagemang, informerar och återkopplar till kunderna. Du har kontakt och samarbetar med berörda kollegor inom Försäkringskassan, och även externa partners exempelvis assistansanordnare och kommuner.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett effektivt, strukturerat och noggrant arbetssätt
• är stabil och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer
• har arbetat med ekonomiska beräkningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-02-14Övrig informationEtt antal tjänster, tidsbegränsade t.o.m. 2017-12-31, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktChef: Kristina Bauer Nordström, 010-115 30 50 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist Angelina Heineman, tfn 010-116 79 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Lena Olofsson 010-112 58 75 och Saco-S: Mikael Rydberg, tfn 010-116 34 39.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan 28 februari 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3319226
Observera att sista ansökningsdag har passerat.