Fler teknik- och säljintresserade Kundrådgivare till Telia!
TeliaSonera Customer Care / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Customer Care i Göteborg,
Karlstad,
Norrköping,
Stockholm,
Sundsvall eller i
hela Sverige TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt genom att tillhandahålla nätanslutning och telekommunikationstjänster. Internationell styrka och lokal förankring är kombinationen som gör oss unika och som skapar en kundupplevelse i världsklass - hela vägen från Norden till Nepal. TeliaSonera har över 26 000 medarbetare världen över och under 2013 uppgick netto omsättningen till 101,7 miljarder SEK, EBITDA till 35,6 miljarder SEK och vinst per aktie till 3,46 SEK
Läs mer på
www.teliasonera.seHur skiljer sig Telias Kundtjänst Bredband från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass. Därför anställer vi fler teknik- och säljintresserade medarbetare till Kundtjänst Supportför privatkunder.
I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning på dagtid med start vecka 31. Därför söker vi dig som har möjlighet att börja hos oss måndag 28 juli. Vi vill dock poängtera att vi även arbetar proaktivt rekrytering av Kundrådgivare och har utbildningsstarter löpande under året 2014.
Vi erbjuder dig
• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
• Du kommer att arbeta i Telias Kundtjänst som är innovativ, modig och framåt
• Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster och erbjudanden samt support och behovsstyrd försäljning. Vidare utbildas du kontinuerligt för att behålla och utveckla dina goda kunskaper
• Du kommer att få ett coachande och närvarande ledarskap hos oss på Telia, du kommer att få mycket feedback i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du att tillhöra ett engagerat och peppat team
• På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia.
Publiceringsdatum2014-05-28ArbetsuppgifterSom Kundrådgivare i Telias Kundstjänst Support är främsta arbetsuppgiften att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Våra kunders frågor handlar bland annat om bredband, digital- tv och andra produkter som hör till dagens digitala hem. Du analyserar problem och på snabbast, smidigast och mest pedagogiska sätt, löser såväl enkla som komplicerade tekniska ärenden hos våra privatkunder.
Vidare innebär rollen som Kundrådgivare att aktivt erbjuda Telias produkter och tjänster utifrån kundens behov. Du lyssnar på kunden, beskriver produkt/tjänst och pris, argumenterar fördelar och nå avslut, du arbetar med erbjudanden och försäljning i varje samtal. Du ska alltid ge ett professionellt bemötande samt överträffa kundens förväntningar genom att vara hjälpsam, tillmötesgående och innovativ i ditt sätt att lösa problem. Du ska vara med och leverera en kundupplevelse i världsklass.
Din uppgift är att skapa en god kunddialog och finna en bra balans mellan att erbjuda kunden support, försäljning, kundnöjdhet och produktivitet. Du ska även efterleva uppsatta mål, både på individ- och gruppnivå.
Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har god datakunskap och är duktig på informationssökning samt har du en hög teknisk kompetens.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska. Du har starkt kundfokus, är lösningsorienterad och positiv. Vidare är du social, hjälpsam och självständig i ditt arbete. Du tycker om och drivs av att arbeta mot uppsatta mål samt i ett högt tempo. Du brinner för teknik, är intresserad av försäljning och har förmågan att vara pedagogisk.
Det är mycket meriterande att ha tidigare arbetslivserfarenhet av kundkontakt, gärna av support och försäljning. Vidare är det även meriterande med ytterligare språkkunskaper
Arbetstider
Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 07.45 till 22.15 och helger 09.45 till 20.15, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning. Du kan räkna med två till tre sena kvällar i veckan och minst var tredje helg.
Så ansöker duDu skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan". Har du frågor om tjänsten kan du kontaktaJulia Hedin 072-206 83 83.
Bolaget förbehåller sig rätten att utföra bakgrundkontroller.
Välkommen till oss på Telia!
Arbetstider och omfattningTillsvidare och visstid Tillsvidare och visstid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Hedin +46 722068383
FöretagTeliaSonera Customer Care
AdressTeliaSonera Customer Care
Mårbackagatan 9
12386 Farsta
KontorsadressMårbackagatan 9
Jobbnummer 1891891
Observera att sista ansökningsdag har passerat.