First-line support till Skandia!
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du ett tekniskt intresse och vill till en arbetsplats där varje dag inte är den andra lik? Vill du vara en del av ett av Sveriges ledande försäkrings- och pensionsbolag som alltid sätter sina kunder och anställda i första hand? Vi söker nu någon med erfarenhet av Service Desk, first-line eller motsvarande roller och som nu vill arbeta på ett stort bolag där du har stora möjligheter till utveckling inom bolaget. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
För att passa in i rollen som Servicedesktekniker på Skandia läggs mycket stor vikt på din sociala kompetens och viljan att alltid försöka lösa användarens problem, det finns inga problem som inte går att lösa. Rollen som Servicedesktekniker är omväxlande och ingen dag är den andra lik där du kommer att erbjuda IT- och användarstöd till Skandias ca 2500 anställda. Ditt primära ansvar blir att ge support via vår Servicehub (walk in), telefon, chatt och fjärrstyrning. Alla supportärenden registreras via vårt ärendehanteringssystem (ServiceNow).
#
Du erbjuds
• Att arbeta i ett bolag där din insats verkligen gör skillnad
• Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
• Ett bolag som värdesätter välmående på arbetsplatsen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du göra följande:
• Ge användarstöd och lösa incidenter eller förfrågningar i användningen av den digitala arbetsplatsen (dator, mobil, MS 365 m.m.) samt de applikationer/system som Skandias medarbetare jobbar i.
• Registrera inkommande samtal och chatt i ärendehanteringssystemet samt bemanna Servicehubben.
• Upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor. Följa alla Service Level Agreements, förmedla mer komplexa problem till grupper på 2nd/3rd line. Skandia jobbar enligt ramverket ITIL och som Servicedesktekniker kommer man främst jobba i processerna Incident, Service Request och Problem.
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som
• Erfarenhet av en roll inom Service Desk, first-line eller motsvarande
• Erfarenhet av support i Microsoft 365
• Har tidigare erfarenhet av något ärendehanteringssystem
• Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, tal och skrift
Det är även meriterande om du:
• Har arbetat med support i en större organisation
• Har kunskap om ITIL, ServiceNow och Active Directory
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har en hög social kompetens och en känsla för bra service. Du är driven och tar an dina arbetsuppgifter på ett pedagogiskt och strukturerat sätt samtidigt som du klarar av stressiga miljöer.
#
Övrig information
• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid
• Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Varaktighet, arbetstid
08:00-17:00
Publiceringsdatum2022-10-28ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcademic Work Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15084006".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7117592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.