First line support på 40% sökes till kund i Kista
Bemannia Kontor AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line? Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet.
Uppdraget är med start till hösten och framöver. Tjänsten är på deltid 40% och placering för uppdraget är Kista. Arbetet sker under vardagar med viss flexibilitet efter ditt schema och förutsättningar. Du bör kunna arbeta 40% i veckan och vi ser gärna att du är student eller har liknande sysselsättning där du även kan ibland kan jobba mer vid behov och efterfrågan.
Publiceringsdatum2019-11-13ArbetsuppgifterIT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vi ser därför att du har goda kunskaper på området och erfarenhet av detta. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.
Kvalifikationer• 1 års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport
• God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd
• Kännedom om Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara
• Kännedom om nätverk, Citrix, Skype och videokonferens
• Kännedom om hantering av skrivare och smartphones
• God social kompetens
• Välutvecklad leverans- och lösningsförmåga
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Jobbnummer 4953472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.