Finsktalande medarbetare till Firstline supporte
Idenet AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Idenet AB i Stockholm IDENET är sedan 1992 specialister på att sänka kunders IT-kostnader genom outsourcing och genom att modernisera kunders infrastruktur.
Vi är specialister inom infrastruktur vilket innebär att vi arbetar med allt från förstudier till projektgenomföranden och drift. Många av våra förändringsprojekt är t.ex. serverkonsolidering eller framtagande av standardplattform vilket i många fall innebär införande av de senaste produkterna från Microsoft.
Vi är ett av Stockholms mest namnkunniga företag inom Microsofts infrastruktur med gott om goda kundreferenser. Vi är managed partner till Microsoft och utnämnda till GOLD Certified Partner.
Läs gärna mer om oss på
www.idenet.comVi expanderar och söker en finsktalande medarbetare till First Line Support-funktionen i vår Servicedesk.
Har du energi, fart och fläkt i ditt sinne då är du rätt person för vårt Supportcenter i First Line.
Vi söker dig som är social och som har ett brinnande intresse för kundrelationer och IT.
Du kommer i vår servicedesk att kommunicera med slutanvändare som har IT-problem.
Dina främsta arbetsuppgifter är att svara i telefonen, behandla e-post och SMS där du i första hand skall avhjälpa problemet över telefon och alltid registrera problembeskrivningen på ett korrekt och utförligt sätt i vårt ärendehanteringssystem.
Om du ej lyckats lösa problemet skall du driva problemlösningen mot annan avdelning i verksamheten och på så sätt få problemet löst.
Du kommer att jobba i en utvecklande miljö där ditt kunnande om kundservice väger tungt. Om du dessutom har intresse för IT så kommer ditt lystmäte att stillas i samvaron med våra supporttekniker och tekniska specialister inom IT.
Är du den vi söker blir vi glada om du sänder din ansökan till:
hr@idenet.com . Vänligen skriv i ämnesfältet; ?First Line Support-tekniker?
Kriterier som vi vill skall uppfyllas är:
• Att kunna både det finska & svenska språket.
• Att vara nyfiken och att tycka om teknik
• Att vara pedagogisk till ditt sätt
• Att vara duktig på att visa medkänsla
• Att vara duktig på att kommunicera skriftligt och muntligt
• Att ha vana och att tycka om ärendehantering och uppföljning
• Att vara van och kunna arbeta enligt uppsatta rutiner
• Att vara socialt kompetent
• Att vara kundorienteradAat vara en positiv och glad person
Kan du tänka dig att jobba hos IDE med kundservice inom IT ber vi dig att söka denna möjlighet.
Våra arbetstider förläggs mellan kl 17:00-23:00 måndag till fredag samt helger 09:00-17:00
Har du lönekrav så får du gärna meddela det i din ansökan.
Vill du veta mer om tjänsten?
Skicka mail till
hr@idenet.comPubliceringsdatum2015-03-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-03
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr@idenet.comFöretagIdenet AB
AdressIdenet AB
Norra Stationsgatan 93
11364 STOCKHOLM
KontorsadressNorra Stationsgatan 93
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-522 90 100
Jobbnummer 2191741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.