Finsktalande ekonom leverantörsreskontra
Swegon Operations AB / Ekonomiassistentjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Vara,
Grästorp,
Herrljunga,
Vårgårda,
Lidköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swegon Operations AB i Vara,
Skara,
Borås,
Göteborg,
Jönköping eller i
hela Sverige Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Publiceringsdatum2021-01-11Om tjänstenVi söker nu en kollega till vårt team på Shared finance för arbete med leverantörsreskontra. Hos oss kommer du få bli en del av ett team på 10 personer, inom Accounts Payable ansvarar vi för fakturaprocesserna inom våra nordiska bolag. I rollen kommer du att huvudsakligen ansvara för det löpande arbetet mot vårt finska bolag och arbetsuppgifterna kommer bestå av fakturahantering i vårt fakturasystem, underhåll av leverantörsregister, utredningar etc. Tjänsten innebär kontakter med både externa leverantörer och internt med våra utländska dotterbolag. Då du dagligen kommer ha kontakt med våra finska kollegor är det viktigt att du behärskar det finska språket i tal och skrift. Du kommer också att vara behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Placeringsort är i första hand Kvänum men att det kan diskuteras och vi är öppna för distansarbete.
ProfilVi söker dig som är finskspråkig och har en ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå samt tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Då arbetet kommer att innebära både svenska och internationella kontakter är det dessutom viktigt att du har goda kunskaper i engelska och svenska muntligt som skriftligt. Som person är du noggrann och ansvarsfull samt har god känsla för detaljer. Du är serviceinriktad och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter.
Vi arbetar med Infor M3, Medius och Readsoft; erfarenhet av dessa system är meriterande. Även Office-programmen, framförallt Excel används i det dagliga arbetet.
Vi erbjuder
Du blir en del av Shared finance, en avdelning i ständig utveckling där vi i dagsläget jobbar med de nordiska länderna och där du blir den finska pusselbiten. Våra värderingar "Customer Empathy", "Trust" och "Commitment" genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv. Våra produkter skapar ett bra inneklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett bra arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar. Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten, kontakta Finance Manager Anne Strömberg,
anne.stromberg@swegon.se. Urval för tjänsten kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan via
www.swegon.com/jobb så snart som möjligt dock senast 7 februari 2021.
Vi undanbeder oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSwegon Operations AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Swegon Operations AB (org.nr 556077-8465),
http://www.swegon.com/ Arbetsplats Swegon
Jobbnummer 5517926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.