Finsk eller Norsktalande till servicedesk
Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Lexicon IT-konsult
Publiceringsdatum2013-03-25Beskrivning av jobbetFör vår kunds räkning söker vi nu en Finsktalande och/eller Norsktalande helpdesktekniker för jobb ute hos vår kund i Stockholmsområdet.
Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotstyrning som dina främsta verktyg.
I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installationer av datorer samt kringutrustning, kontohantering i Active Directory samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem.
Servicedesken är bemannad mellan 07:00 - 17:45.
Utbildning/erfarenhet
Du får gärna ha en teknisk utbildning inom IT och/eller teknikområdet, alternativt ha erfarenhet från ett callcenter eller liknande.
Vi söker dig som vill hjälpa datoranvändare via telefon.
Krav på arbetssökande
Du behöver ha kunskaper i:
Office 2010, Active Directory, Windows operativsystem, klientapplikationer, baskunskaper inom IT infrastrukturområdet, Systemadminstrativa verktyg såsom katalogtjänst och distributionsverktyg, Citrix och VMWare.
Har du dessutom kunskap inom SCCM så är det jättebra.
Du behöver tala och skriva Svenska, Finska och/eller Norska obehindrat.
Vem söker vi?
Det är viktigt att man passar in i gruppen då kunden jobbar nära varandra hela tiden, kanske inte lika viktigt att man kan "allt" från början men är villig och lära sig.
Som framgångsrik helpdesktekniker är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i behov av hjälp.
Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.
Jobba för oss
Lexicon är inne i en mycket rolig och intensiv tillväxtsfas med stort behov av kompetenta och erfarna konsulter. Vi lägger stor kraft på att du har rätt social kompetens, en stark serviceanda och är målorienterad. Nya utmaningar för våra kunder är en möjlighet för oss att kompetensutveckla våra konsulter. Vi arbetar kontinuerligt med att se till att våra konsulter utvecklar sig inom sina specialistområden. Vi är ett konsultbolag där vår vision framåt är att utveckla erbjudanden inom olika områden snarare än att enbart leverera kompetens/resurs. Ger över tid en mer intressant karriärstege. Vi har fast månadslön = högre trygghet i händelse av obelagd tid mellan uppdrag osv. Vi har en närhet till utbildningsverksamheten vilket ger oss möjligheten att se över potentiella synergier kring kompetensutveckling även om vi kanske inte gjort det historiskt. Vi är ett privatägt entreprenörsdrivet konsultbolag som har höga ambitioner. Det betyder att vi har ett utrymme för flexibilitet kring beslut, vägval, strategier mm. Som koncern levererar vi kompetens från nivå 1-5.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-25
Ange följande referens när du ansöker: 700
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheres Rydell
theres.rydell@lexiconitkonsult.seFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm
Jobbnummer 1502656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.