Financial Controller för mammavikariat med start februari

SJR AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en financial Controller till ett mammavikariat med start i mitten av februari och ca ett år framöver. Uppdraget är hos en spännande koncern med verksamhet inom inredning och kunden har sina lokaler i Partille.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Rollen som controller innebär att ansvara för månads- och årsbokslutsarbete, Forecast och budget, rapportering, uppföljning av kassaflöde och likviditet, projektuppföljning samt vara ett stöd för organisationen i allmänna redovisningsfrågor. Till hjälp har du en medarbetare på ekonomiavdelningen som sköter dagliga transaktioner samt kund- och leverantörsreskontra. Du rapporterar till Business Controller som är placerad i Norge. Rollen innebär tätt samarbete med inköps- och säljorganisationen och ska stödja företagets processer med rapporter och uppföljning. Du kommer att jobba med hela kedjan från utveckling, inköp och försäljning.

Vi tror att du är Civilekonom och har ett par års erfarenhet av finansiell rapportering, gärna från ett mindre bolag. Du har goda redovisningskunskaper och är självständig i bokslutsarbetet. Som person är du flexibel och prestigelös då arbetet kräver att du jobbar både högt som lågt. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du har ett kommersiellt tänk, utåtriktad personlighet och gillar att arbeta i en mindre organisation. Vidare är du är trygg i dig själv, noggrann och har en god analytisk förmåga. En förutsättning för att du ska klara jobbet är goda Excelkunskaper och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Dynamics Axapta.

Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Caroline Karlsson på 031-333 54 71.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2014-01-08

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1743854

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: