Fastighetshandläggare, Kristianstad
Skatteverket / Ekonomijobb / Kristianstad
2012-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetshandläggare, Kristianstad" (publicerad 2017-07-05) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad,
Simrishamn,
Älmhult,
Lund,
Ängelholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du utreder, handlägger och beslutar i fastighetstaxeringsärenden samt har kontakter med fastighetsägare via telefon och brev. Du kommer också att ha många externa kontakter, med t.ex. kommuner, värderingstekniska konsulter och Lantmäteriet. Arbetet omfattar frågor av både fastighetsrättslig och värderingsteknisk karaktär. Kontoret ansvarar för att fastställa korrekta taxeringsvärden för de fastigheter som ligger i Blekinge, Skåne, Kronoberg, Kalmar och Halland.
Fastighetstaxering bedrivs på fyra orter i riket, av vilka Kristianstad är en.
På kontoret i Kristianstad arbetar i dag 120 personer som är uppdelade på sex sektioner, av vilka två arbetar med fastighetstaxering.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning med fastighetsekonomisk eller ekonomisk inriktning
• självständigt kan fatta objektiva och välgrundande beslut och kan argumentera på ett enkelt och övertygande sätt
• har god samarbetsförmåga
• tar ansvar för ditt arbete och din utveckling och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter
• har förmågan att organisera ditt arbete och prioritera
• tål stress och periodvis hög arbetsbelastning
• har förmåga att sätta dig in i andras situation och på ett positivt och hjälpsamt sätt knyta kontakter internt och externt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med inriktning på fastighetstaxering eller fastighetsvärdering. Även erfarenhet av kvalificerat myndighetsarbete är meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Om du har frågor är du välkommen att kontakta
Marcus Björklund, Sektionschef, 010-573 75 56,
marcus.bjorklund@skatteverket.seHenrik Persson, Sektionschef, 010-573 75 55,
henrik.persson@skatteverket.seEva Viberg, Facklig representant SACO, 010-573 75 41,
eva.viberg@skatteverket.seEwa G Nilsson, Facklig representant ST, 010-573 76 19,
ewa.g.nilsson@skatteverket.seHanna Kvarnholt, HR-konsult, 010-574 93 93,
hanna.kvarnholt@skatteverket.sePubliceringsdatum2012-10-22Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1371951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.