Familjehemsutredare
Ekfb Sverige AB / Administratörsjobb / Uppsala
2016-12-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemsutredare" (publicerad 2017-02-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekfb Sverige AB i Uppsala I rollen som familjehemsutredare kommer du att arbeta med att marknadsföra företaget, intervjua och rekrytera nya familjehem och jourfamiljehem, handleda familjehem och jourfamiljehem, anordna utbildning för famlijehemmen samt ge stöd och vägledning i uppdragen. Du bör bo inom en radie om ca 250 km räknat från Uppsala centrum.
Familjehemsutredarens ansvarsområde är också att hålla kontinuerlig kontakt med de familjehem och jourfamilijehem som finns i företagents familjehemsbank.
Du har ett nära samarbete med verksamhetschef och familjehemsutredare i företaget och tillsammans arbetar ni för att de familjehemsplacerade barnen får likvärdiga möjligheter som andra barn. Noggrannhet i våra utredningar krävs och dokumentation ingår som en viktig del i tjänsten. Vi arbetar utifrån BBIC.
Du rapporterar till och har nära samarbete med verksamhetschef och tillsammans arbetar ni för att hålla en hög kvalitet.
Vi söker dig som har:
• socionomutbildning.
• är engagerad.
• är väl förtrogen med gällande lagstiftning.
• arbetar självständigt och flexibelt med god förmåga till samarbete.
• förmåga till nytänkande i utvecklingsarbete.
• har ett reflekterande och analyserande förhållningssätt samt helhetsperspektiv.
• är tydlig, strukturerad, kommunikativ, flexibel, och prestigelös i kontakterna med andra människor.
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
• körkort.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer.
Publiceringsdatum2016-12-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagEKFB Sverige AB
AdressEKFB Sverige AB
Kungsgatan 43
75321 UPPSALA
Jobbnummer 3239985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.