Familjehemssekreterare till Familjehemsgruppen
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Familjehemsgruppen ingår i en av barn- och familjeenheterna som består av familjerätt, familjehem samt socialjouren för Halland. I Familjehemsgruppen arbetar 5 familjehemssekreterare, 4 socialsekreterare med fokus på barnen samt 1 verksamhetsledare.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2017-02-03ArbetsuppgifterSom familjehemssekreterare ska du rekrytera, utreda och handleda familjehem, jourhem och kontaktpersoner/kontaktfamiljer. I arbetet med familjehemmen ska du samarbeta med barnets socialsekreterare och ni har gemensam handledning. Du kommer att arbeta som ett team tillsammans med barnet, biologiskt nätverk och familjehem. Som en del av ditt uppdrag arbetar du även med Skolfam.
I tjänsten ingår samverkan med övriga kollegor inom Myndighetsavdelningen, men också med andra aktörer exempelvis skolor/förskolor, BUP och habiliteringen. Du får stöd i det dagliga arbetet av verksamhetsledare.
Våra familjehem är utspridda vilket innebär resor i tjänsten.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen. Som familjehemssekreterare bör du vara trygg, strukturerad och ha god förmåga att organisera ditt arbete. Det är önskvärt med goda kunskaper vad gäller barn/ungas utveckling och behov. Om du har utbildning i utredningsmetoden Kälvesten samt handledning av familjehem så är det meriterande.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Löneanspråk lämnas i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 3027-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Fogelberg 0346-88 61 69
Annika Olling 072 2432941
FöretagFalkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
AdressFalkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 FALKENBERG
Jobbnummer 3299161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.