Familjehemskonsulent Privat Vårdbolag Göteborg med omnejd
Krut Sociala Tjänster AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krut Sociala Tjänster AB i Göteborg,
Varberg,
Nyköping,
Södertälje,
Falun eller i
hela Sverige Hej!
Vi söker dig som är socionom eller beteendevetare till vårt nya kontor i Göteborg!
Vår främsta drivkraft på Familjehemmen KRUT är barn och ungas välbefinnande. Därför söker vi nu efter en familjehemskonsulent som delar vår drivkraft och vill arbeta med vårt team.
Som familjehemskonsulent på KRUT är dina uppgifter att ansvara för ett antal familjehem i Göteborg och angränsande län med omnejd. Det är en resande tjänst med utgångsläge från Göteborgsområdet (du som vi väljer att gå vidare med kommer själv att kunna påverka var du vill ha ditt hemmakontor beroende på exakt var du bor) där du även kommer att jobba mycket nära vår regionchef för region väst med placering i Varberg. En gång varje månad kommer du också att få delta i en rikskonferens i Stockholm där samtliga medarbetare från KRUT över hela landet deltar. Det är ett bra sätt för dig att komma nära dina andra kollegor som du inte träffar i ditt arbete till vardags. Vi värdesätter oerhört högt på KRUT att alla medarbetare lär känna varandra och bygger interna nätverk - något som återspeglar sig i den stora mängd gemensamma personalaktiviteter som anordnas.
Arbetsuppgifterna innefattar att rekrytera och utreda potentiella familjehem, handleda och stötta familjehem med aktuella placeringar samt att sälja placeringar i sina familjehem direkt till kund (Sveriges kommuner). En viktig del i arbetet är att ta emot förfrågningar direkt från socialtjänsten och att sedan matcha dessa med lämpligt familjehem. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare.
Du kommer på KRUT att gå möjlighet till en förmånsbil att nyttja även privat.
Information om ansökan:
För denna tjänst är B-körkort ett krav samt utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister. Referenser kommer att begäras.
Tjänsten omfattar en 6 månaders provanställning som sedermera ämnas övergå i en tillsvidaretjänst. Tjänsten kommer tillsättas löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan till oss på mail till;
david.wernersson@familjehemmenkrut.seVid frågor ring;
Maria Andersson, regionchef Väst
0158-215 64
Vi väntar med spänning på din ansökan!
Sista ansökningsdatum är söndagen den 26 mars 2017.
Du som söker ska ha socionom- eller beteendevetarutbildning (alternativt motsvarande beteendevetarutbildning) och god kännedom om adekvat lagstiftning - meriterande är om du har erfarenhet av socialt arbete med barn, ungdomar eller familjehemsvård. Det är även meriterande att du som söker är van att leda, bygga upp - samt kunna bibehålla ett stort nätverk.
Arbetet kräver att du är strukturerad och självständig i ditt arbetssätt och har god samarbetsförmåga. Du är ansvarsfull, flexibel och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att fästas vid din personliga lämplighet.
Familjehemmen KRUT är ett familjeägt och familjelett bolag grundat i Nyköping 2010. Idag bedriver vi familjehemsverksamhet i hela Sverige med bemannade kontor i Stockholm, Malmö, Varberg, Nyköping, Mora och Gävle. I organisationen ingår ca: 15 medarbetare på heltid som arbetar antingen som familjehemskonsulenter eller inom administrationen. Utöver dessa finns även ett 100-tal familjehem knutna till organisationen.
Publiceringsdatum2017-03-09ErsättningFinns möjlighet till förmånsbil att bruka även privat.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-26
KontaktMaria Andersson
maria.andersson@familjehemmenkrut.se 0158-215 64
FöretagKRUT SOCIALA TJÄNSTER AB
AdressKRUT SOCIALA TJÄNSTER AB
Bagaregatan 39
61130 NYKÖPING
KontorsadressMåttbandsvägen 12
Jobbnummer 3366153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.