Familjebostäder söker en utredare av störningsärenden
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Om verksamheten
Familjebostäder, del i koncernen Stockholms stad, äger, förvaltar och bygger bostäder och lokaler. 40 000 stockholmare har sitt hem hos oss och de kommande åren byggstartar vi minst 3 500 nya hyresrätter för att möta Stockholms tillväxt. Vi jobbar både för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus.
Publiceringsdatum2016-03-10Dina arbetsuppgifterSom utredare ansvarar du för utredning och uppföljning av störningsärenden. I tjänsten ingår hyresgäst- och myndighetskontakter i samband med utredningar. Du samverkar internt och har ett nära samarbete med övriga utredare, fastighetsförvaltare och vår bolagsjurist. Du kommer också att ha kontakt med stadsdelsnämnder, myndigheter, störningsjour och övriga bostadsbolag. Du utvecklar samarbetet och skapar relationer med bl a stadsdelsförvaltningar och socialtjänstförvaltningen.
Vem är du?
Hos Familjebostäder blir vår värdegrund en viktig del i ditt dagliga arbete. Där betonar vi engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande. Vi har starkt kundfokus varför du måste trivas med att möta människor på deras villkor och vara serviceinriktad. Du ska ha stort intresse av att arbeta förebyggande och samverka både externt och internt. Vårt mål är att finna lösningar.
Du ska ha en bakgrund som beteendevetare eller avlagt socionomexamen alternativt ha erfarenhet från liknande arbete. I tjänsten krävs att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt att du kan tala engelska. Du tycker om att utreda ärenden och har förmågan att förstå vad som är relevant för ärendet. Du kan agera i situationer med sunt förnuft och med vår värdegrund som riktmärke. Du har gott omdöme och "rättskänsla". I dialogen med våra hyresgäster är du lugn och tydlig. Du är en god kommunikatör med social förmåga och en diplomatisk framtoning.
Som person är du också noggrann, har ordningssinne och kan följa givna rutiner och regler. Du tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Rollen förutsätter att du har vilja och kapacitet att lära nytt.
Du erbjuds
Tjänsten är en tillsvidareanställning/provanställning med start enligt överenskommelse.
Du kommer att vara placerad i Högdalen i Stockholm och du rapporterar direkt till Enhetschefen Bostäder.
Som anställd på Familjebostäder får du ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 28 mars 2016. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Vår målsättning är att spegla mångfalden i staden och vi ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Jurek Rekrytering & Bemanning ansvarar för denna rekryteringsprocess. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emily Beijer på telefon 0700-22 05 76 eller e-post
emily.beijer@jurek.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3288
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmily Beijer 0700-22 05 76
emily.beijer@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2717127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.