Faktureringsassistent , vikariat -1 år
Sas Component Sweden Fil Till Sas Component Group / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sas Component Sweden Fil Till Sas Component Group i Sigtuna ST Aerospace Solutions (tidigare SAS Component) är ett aktiebolag ägt till 72 % av Singapore Technologies Engineering och till 28 % av SAS Technical Services. Vi bedriver vår verksamhet i Stockholm/Arlanda, Köpenhamn/Kastrup samt Oslo/Gardermoen. Vi är ca 850 anställda i Skandinavien och ST Aerospace har ca 6000 anställda totalt runt om i världen.
Vi söker Dig som stimuleras av att göra det yttersta för våra kunder.
Fokus kommer vara att rätt material finns tillgängligt i tid och till rätt antal. Du kommer att ha dagliga kontakter med leverantörer såväl som andra medarbetare och funktioner i verksamheten.
Vi är en professionell affärsorienterad försörjningsorganisation som erbjuder helhetslösningar till våra kunder. Våra leveranser av flygplankomponenter går till flygindustrin över hela världen av vilket SAS är den största kunden. Därutöver har vi partnerskap med andra utländska verksamheter. Vi tar hand om alla moment – från det att flygplankomponenterna hämtas från flygplanet till leveransen av nya eller underhållna komponenter till flygplanet. Vår logistiska verksamhet spänner över inköp, transport, verkstadsproduktion och lagerhållning av komponenter.
Viktiga värden för oss är förtroende, snabbhet, innovation och flexibilitet.
Du kommer att ingå i ett Invoice Ready Team med placering i Stockholm. Du får ansvar för att säkerställa att kunder faktureras enligt avtal för de kostnader som uppstår i samband med inköp, reparationer, modifieringar samt vid kasserat material.
Arbets- och ansvarsområde:
Vidarefakturering till kund vid inköp och reparationer
Vidarefakturering till kund vid modifieringar
Vidarefakturering till kund vid kasserat material
Administrering av kasserat material
Kompetens:
Vi ser gärna att du har erfarenhet av Movex eller SAP samt MS Office paket.
Lämplig bakgrund inom inköp/ekonomi eller motsvarande.
Mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift.
Personliga kvalifikationer:
Du arbetar aktivt för att uppnå uppsatta mål och trivs med god ordning och
högt tempo. Vi arbetar i team så det är viktigt att Du trivs i sådan miljö och
aktivt medverkar till god anda.
Viktiga egenskaper är god analytisk förmåga, kvalitetsfokus och förmåga att ansvara för och driva egna frågeställningar/projekt. Vi värdesätter mycket en engagerad och nyfiken inställning.
Arbetstid: Dagtid, vikariat - 1 år
För mer information kontakta: Cecilia Andersson 08 797 3923
Tillträde: Snarast
Ansökan med CV sändes senast 24 mars, 2008 till:
hr-scg.se@staseu.comPubliceringsdatum2008-03-08Anställningstyp/arbetstiderVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid, vikariat -1 år
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-03-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr-scg.se@staseu.comFöretagSAS COMPONENT SWEDEN FIL TILL SAS COMPONENT GROUP
AdressSAS COMPONENT SWEDEN FIL TILL SAS COMPONENT GROUP
19587 STOCKHOLM
KontorsadressSAS COMPONENT SWEDEN FIL TILL SAS COMPONENT GROUP
ARLANDA FLYGPLATS
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7970000
Jobbnummer 154764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.