Eslövs kommun söker vikarierande rekryteringssamordnare
Eslövs kommun, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Eslöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eslöv,
Kävlinge,
Höör,
Lund,
Svalöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eslövs kommun, Kommunikationsavdelningen i Eslöv Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.
Visste du att Eslövs kommun har 9 av 10 medarbetare som tycker att sitt arbete är meningsfullt?
Kommunledningskontoret lyder under kommunstyrelsen och bidrar till strategisk kompetens inom en rad områden, så som tillväxt och planering, personalpolitik, ekonomistyrning, kommunikation och näringslivsfrågor. På HR-avdelningen arbetar vi med att stötta organisationens chefer i olika processer.
Publiceringsdatum2021-04-13ArbetsuppgifterSom rekryteringssamordnare är ditt främsta uppdrag att stötta våra verksamheter med vikarieförsörjning. Det innebär att hålla dig uppdaterad av behovet på våra enheter, intervjua kandidater samt ta referenser och matcha kandidat med aktuella enheter. Du jobbar tätt tillsammans med dina övriga kollegor och hittar gemensamma arbetssätt för att på bästa sätt stötta våra verksamheter.
I uppdraget kan även ingå hantering av LAS-frågor, stöttning av chefer med annonsskrivande, deltagande på mässor och kontakter med utbildningsväsendet i syfte att marknadsföra kommunen.
Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig från 16 augusti 2021 och som längst fram till 30 september 2022.
KvalifikationerVi söker dig med en PA examen eller motsvarande likvärdig högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i rekryteringsprocesser, särskilt av volymrekrytering.
I rollen som rekryteringssamordnare har du dagligen flera kontakter med kandidater och rekryterande chefer vilket gör det viktigt att du har lätt för att skapa nya relationer och tar initiativ i sociala sammanhang. Du har lätt för att sätta dig in i andras situationer där du lyssnar, förstår och visar hänsyn gentemot andra. Du ingår i ett arbetslag där ni, genom ett prestigelöst sätt, lägger fokus på det gemensamma målet och att samarbeta är inga konstigheter för dig.
Vidare organiserar och planerar du ditt arbete väl där du slutför det du påbörjat och håller deadlines. Du lär dig snabbt nya uppgifter, anpassar dig till olika situationer och arbetar aktivt med att ta lärdom av framgång och misslyckanden.
Känner du igen dig i beskrivningen ovan, då ser vi fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida;
https://eslov.se/naringsliv-arbete/arbetsmarknad/lediga-jobb-i-kommunen/eslovs-kommun-som-arbetsgivare/Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-08-16 Eller enligt överenskommelse .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEslövs kommun, Kommunikationsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C52727 - 2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eslövs kommun (org.nr 212000-1173)
Arbetsplats Eslövs kommun, Kommunikationsavdelningen
Jobbnummer 5687285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.