Erfarna tullspeditörer med placering i Göteborg till Logent Cust

Customs Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Customs Göteborg i Göteborg

Om tjänsten
Vill du vara en viktig del i utvecklingen i ett snabbt växande kundteam, vi bygger kundens framtida processer och växer med nya volymer, modeller och marknader.
Du är lösningsorienterad och serviceorienterad och tycker att spedition och tull är spännande på en global skeppningsavdelning?
Vi arbetar i mindre team idag fördelade på ett flertal kontor i och utanför Sverige, tjänsten innebär ansvar för all tullärendehantering (samtliga förfaranden) och dokumentation för våra kunders globala flöden, ofta med korta ledtider.
Vi arbetar även med rådgivning, klassificering och en övriga frågor kring både nya och ständigt växande och skiftande flöden. Det är en roll med mycket kundkontakt och ett högt tempo.
En arbetsplats i ständig utveckling och förändring, inte minst kring tullprocesserna.


Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter.
Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens.
Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.
Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO1400.


Krav
Vi söker dig med god till mycket god tull- och speditionserfarenhet. Du är väl insatt i och har kunskaper och förståelse för hela logistik- och tullprocessen.
Större erfarenhet inom spedition, tulladministration och klassificering är meriterande. Du är van vid att arbeta på ett strukturerat sätt och som person är du driven och resultatfokuserad. Vi tror att du trivs med kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter. Du är noggrann och tycker att kvalitet och att följa processer är viktiga delar av arbetet. Vi förutsätter att du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har stor vana av Officepaketet och har arbetat i något tullsystem tidigare.

Vi kommer att tillsätta en tjänst med förskjuten arbetstid samt en tjänst för arbete under dagtid. Du som söker bör därför ange om du är beredd att arbeta hälften av din arbetstid på kvälls- och nattskift enligt ett rullande schema.

Välkommen med din ansökan, vi ser gärna att du ihop med CV och personligt brev ange tjänsten/ tänsterna du söker. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 2017-02-28

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-02-03

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 1968
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Thorstensson sofia.thorstensson@logent.se 0729681380

Företag
Customs Göteborg

Adress
Customs Göteborg
Port 2, Sydatlanten 30
41834 Göteborg

Kontorsadress
Port 2, Sydatlanten 30

Jobbnummer
3299887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Customs Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Customs Göteborg: