Erfaren Service Desk Agent
Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Service Desk Agent" (publicerad 2017-10-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige JobQuest behöver en IT-supporttekniker till kund i Stockholm!
Du kommer att ingå i ett team av andra IT-supporttekniker som arbetar i en kombinerad roll med både 1st line och 2nd line support.
I rollen som IT-Supporttekniker är du med och stödjer användare med ärenden inom bl.a. PC-support såsom installationer och felsökning på skrivare och inom telefoni. Du kommer även att ha hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering i Active Directory, mail, Exchange, Lync samt supportera konferensrum och videokonferenssystem.
Abetstiden är heltid.
Uppdraget är en del av JobQuest konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos JobQuest men din placering kommer att vara som konsult hos vår kund.
Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Du är stabil, stresstålig och lugn. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap går fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
Som person trivs du att arbeta tillsammans med andra samt har en hög social kompetens. Du är fokuserad på att ge service åt både kund och kollegor. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar.
Kompetens/erfarenhet:
• Relevant IT-utbildning
• Goda kunskaper i svenska och Engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av Service Desk
• Erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt
• Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av IT-Support/Helpdesk eller drift
• Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem
• Goda kunskaper i Microsoft System Center produkter
• Goda kunskaper i Active Directory
• Goda kunskaper i Exchange
Meriterande kompetens:
• Erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem
• Tidigare erfarenhet av support av HP och Windows Server 2010/2013/2016
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Din ansökan:
Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på
www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
kontakt@jobquest.se Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer
Om JobQuest:
JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat. Vår målsättning är att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Just därför är det så viktigt för oss att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-07-06ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherés Rydell
FöretagJobquest Sverige AB
AdressJobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm
KontorsadressUpplandsgatan 7 11123 Stockholm
Jobbnummer 3593327
Observera att sista ansökningsdag har passerat.