Erfaren rekryterare till statlig myndighet i Uppsala!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Uppsala
2012-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren rekryterare till statlig myndighet i Uppsala!" (publicerad 2012-12-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Söker du nytt uppdrag omgående och har något års erfarenhet av rekrytering inom statlig verksamhet? Då kan vi på Adecco ha uppdraget för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
I ditt arbete som rekryterare kommer du att stödja cheferna på myndigheten i framtagning av kravprofil, annonsgranskning och publicering. Du kommer att medverka inom vissa rekryteringar och under vissa perioder finns arbetstoppar som innebär att driva rekryteringsprocesser med många inblandade under stark tidspress. Du kommer även att arbeta med utbildning i rekryteringsverktyget, coachning kring intervjuteknik samt kontrollera att LV riktlinjer och processer efterföljs. Du kommer att ha ett nära samarbete med rekryteringsadministratörer samt HR-specialister som arbetar operativt mot verksamhetens chefer. Arbetet sker direkt under den biträdande HR-direktören och innebär stort ansvar och självständighet.
Vem trivs här?
Du som har en högskoleutbildning i grunden och gärna med personalvetarinriktning. Du har kompetens inom kompetensbaserad rekrytering samt personlighetstester OPQ är meriterande. Om du har något års erfarenhet av rekrytering inom statlig myndighet alternativt offentlig verksamhet, är sugen på att bidra med din erfarenhet men också vill lära dig mer så är det här ett uppdrag för dig. Har du erfarenhet av att rekrytera inom olika tjänsteområden kommer du snabbt att sätta dig in i rollen och trivas riktigt bra!
Är du självgående och flexibel kommer du att lyckas bra i rollen! Du tar till dig nya arbetsuppgifter snabbt, är initiativtagande, kommunikativ och pedagogisk samt förstår på kort tid vad arbetet går ut på. Vidare trivs du bra med att samarbeta med andra och gillar att stötta andra i deras arbete för att resultatet ska bli så bra som möjligt.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och arbetar på uppdrag hos vår kund. Uppdraget ska tillsättas omgående och väntas pågå i 3 månader med chans till förlängning för rätt person. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag till fredag 8-17.00.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Leila Mekidiche på tel: 08-598 981 58 eller
leila.mekidiche@adecco.seVid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2012-12-04Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLeila Mekidiche 08-598 981 58
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 Stockholm
Jobbnummer 1408723
Observera att sista ansökningsdag har passerat.