Erfaren lönekonsult sökes till spännande uppdrag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Har du länge arbetat med löner och intresserad av att arbeta som interimskonsult? Har du också kunskaper från systemet Agda, HR och förhandlingar? Då är tjänsten som lönekonsult något för dig!

Publiceringsdatum
2017-08-18

Om tjänsten
Vi söker nu för kunds räkning en lönekonsult med huvudsaklig placering i Norrköping. Organisationen är komplex och kreativ och med en stöttande arbetsmiljö. Som lönekonsult finns det nu en stor möjlighet att få nya utmaningar inom organisationen och få möjlighet att utveckla dig själv i din roll. I din roll som lönekonsult kommer du att agera mycket självständigt gentemot resten av organisationen i Sverige. Resor kan förekomma i tjänsten.

Du har fokus på löneprocessen och är den person som stöttar resten av organisationen i lönerelaterade frågor, vilket innebär mycket daglig kontakt genom möten, telefon och mail. Eftersom organisationen är internationell kan det även krävas att viss kommunikation sker på engelska. Du har huvudansvar för systemet Agda och dina arbetsuppgifter består även av:

* Månadsvis ansvara för löneutbetalningar för hela organisationen i Sverige med relaterade uppgifter som bokföring, tidsrapportering, reseräkningar, administration kring semester och förmånsbilar.
* Ta fram statistik relaterat till löner och löneprocesser.
* Ansvar för att arkivering av HR-relaterad information sker på rätt sätt.
* Ansvar för hela processen kring lön och relaterade uppgifter.
* Administration av försäkringar och skattefrågor relaterade till lön och HR.
* Pensionsavsättning och frågor relaterade till pension och deltidspension.

Om dig
Vi söker dig som har utbildning på eftergymnasial nivå inom löneadministration samt minst 10 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med löner, gärna från en större internationell organisation. Din tidigare erfarenhet av arbete med HR och kunskaper om kollektivavtal för både arbetare och tjänstemän ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. Krav för tjänsten är att du har arbetat i systemet Agda och att du är van vid eget ansvar för löneutbetalningar, lönerevision, pensionsfrågor. Har du också kunskaper om AT-tid kommer du snabbare komma in i arbetet. Meriterande är om du tidigare suttit i arbetsrättsliga förhandlingar.

Det här är ett jobb för dig som är strukturerad och organiserad. Du kan prioritera dina arbetsuppgifter och har god erfarenhet från administration. Som person har du öga för detaljer samtidigt som du kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har en förmåga att kommunicera på ett rakt, konkret sätt med mycket pondus, men du är samtidigt pedagogisk och har en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och brinner för att siffror ska stämma och att korrekt information ska ges ut. I din roll krävs det också att du har hög integritet och hög servicegrad.

Viktigt för tjänsten är:

• flytande engelska och svenska i både tal och skrift

• tidigare arbetat med avtal för både tjänstemän och arbetare

• tidigare arbetat i systemet Agda

• stor vana från MS Word, Excel, Power Point och Outlook.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som lönekonsult är ett konsultuppdrag med tillsättning 1 september. Som konsult har du ett nära samarbete i form av interimslösning med Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Tjänstens omfattning är 50 - 100 %.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten tillsätts 1 september och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden, skicka därför in ditt CV och personligt brev så fort som möjligt. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Exina Karmanik på 011- 19 18 33 eller via mail exina.karmanik@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Exina Karmanik exina.karmanik@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Holmengatan 14
60232 NORRKÖPING

Kontorsadress
Holmengatan 14

Jobbnummer
3650558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: