Erfaren löneadministratör till långt konsultuppdrag i världskänt
Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Till vår kund som är en av Sveriges största industrikoncerner, en global och mångfacetterad koncern söker vi en löneadministratör med start under november. Koncernen finns i nio länder och produkterna säljs i mer än 100 länder. Bolagets värderingar är passion, ägarskap, innovation och kvalitet. Som lönekonsult kommer du att tillhöra HR - avdelning som idag består av ett team engagerade medarbetare. Du blir en viktig person i deras framgång och kommer att vara med och driva ett proaktivt, affärsdrivet och verksamhetsnära lönearbete av högsta värde för organisationen och dess affär. Tjänstens placering är på huvudkontoret i Stockholm city.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid som sträcker sig till sommaren 2019 med möjlighet till förlängning. Du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pension och betald semester.
Arbetsuppgifter:
Som löneadministratör kommer du att arbeta operativt med att betala ut löner och
reseräkningar till anställda tjänstemän och arbetare i Sverige, administrera anställningsavtal och arbetsgivarintyg.
I arbetet ingår även att vara behjälplig i framtagandet av intern- eller extern rapportering.
• Reseräkningar - granskning av underlag för att säkerställa att utläggen hanteras enligt gällande lagar och avtal och förekommande fall återkoppla felaktigheter till linjechefer och medarbetare.
• Framtagande av rapporter.
• Administrera sjukanmälningar samt ledigheter såsom föräldraledighet och tjänsteledighet.
• Genomföra rapportering till Försäkringskassan
• Administratör av Agda och andra interna stödsystem, t ex uppladdning av parameteruppgifter samt tilldelande av behörigheter.
Vidare pågår ett implementeringsprojekt av ett nytt HR-system som kommer agera som försystem till nuvarande Agda och andra interna stödsystem.
Din bakgrund:
Vi söker dig som är löneadministratör och har erfarenhet av självständig lönehantering. Du har goda kunskaper om lönesystem och rådande arbetsrättslagar som berör lön. Har du erfarenhet av att arbeta i AGDA är detta mycket meriterande, likaså erfarenhet av ha arbetat med löner inom ett större företag. Vi ser att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift.
Som person är du engagerad, prestigelös och noggrann. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla struktur. Du har en hög integritet och tycker om att arbeta likväl självständigt som i team. Vi ser även att du har en hög kommunikativ förmåga och trivs med att vara en del av teamet. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-10-10ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-21
Ange följande referens när du ansöker: 1108
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Wiborg
cecilia.wiborg@avanzera.se 0707-519590
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10127 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 4393526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.