Erfaren IT-tekniker med kompetens inom Office365 och Windows 10
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Erfaren IT-tekniker med kompetens inom Office365 och Windows 10
För vår kunds räkning söker vi nu en IT-tekniker för uppdrag med placering i Stockholm. Du blir anställd som konsult på Dfind IT för att börja på detta långsiktiga konsultuppdrag. Uppdraget beräknas starta 18 november, så vi söker dig som är tillgänglig då.
Kunden har behov av en IT-tekniker som sitter på plats i deras lokaler i Stockholm.
Uppdraget är på heltid och konsultens förväntas anpassa sin arbetstid efter de tider som gäller på arbetsplatsen.
Kunden söker en serviceinriktad it-tekniker kompetens inom PC till servicedesken. Supportteamet ger support till ca 750 medarbetare.
Konsulten förväntas ge förstklassig support och felavhjälpning till kundens användare och kommer dagligen att ha kontakt med användare genom telefon, mail och personlig kontakt.
Konsulten ska arbeta självständigt och ha en känsla för prioritering med att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa och även ansvara för installation av datorer och dess applikationer, felsökning och problemlösning, telefoni, ärenderegistrering, hantering av utlåningsresurser och skrivarhantering. Vidare kommer konsulten att vara en stor del i att driva utvecklingsarbete för verksamheten då kunden nu genomgår ett spännande förändringsarbete.
IT-miljön innefattar Active directory och WSUS. Ärendehanteringssystemet heter Nilex. I övrigt används DSM Frontrange, Heat SafeCom, Snow, CC-Bridge och DameWare.
Konsulten ska gilla att samarbeta och vara utåtriktad och tycka om att arbeta strukturerat och är noggrannt. Konsulten ska också vara prestigelös, nyfiken och vilja utveckla arbetet tillsammans med andra.
Publiceringsdatum2017-10-13Kompetenser• 5 års erfarenhet som IT-tekniker (helpdesk/support)
• gymnasieutbildning med fullständigt gymmnasiebetyg
• erfarenhet av att arbeta med och administrera i Microsoft Exchange och Office 365
• erfarenhet av att arbeta med Windows 7/10
• goda kunskaper i Microsoft Active Directory
• goda kunskaper i att fjärrstyra klientdatorer
• goda kunskaper av telefonsupport riktad mot iOS/iPhone
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Meriterande:
• eftergymnasial/högskoleutbildning med inriktning mot IT
• tekniska kunskaper om ramverket ITIL
• erfarenhet av applikations och mjukvarupaketering
Uppdraget beräknas starta 18 november, vilket innebär att du bör vara tillgänglig då.
Så ansöker duUrval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt, absolut senast 19 oktober.
Vid frågor, kontakta
tilda.stenmark@dfind.se eller
malin.karlsson@dfind.se.
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm
Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 201089103
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Karlsson
malin.karlsson@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 3749098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.